A Nielsen Sports kutatóintézet elemezte a sport világában zajló gazdasági és technológiai változásokat, ami alapján összeállított egy toplistát a legfontosabb trendekről. Ez mozgatja a sportgazdaságot 2017-ben!
A sportpiac 2017-ben is jó évre számíthat. Az idei szponzori költéseket globálisan 62 milliárd dollárra becsülik az elemzők, míg a közvetítési jogok piaca várhatóan eléri majd a 45 milliárd dolláros méretet. Ugyanakkor a többi iparághoz hasonlóan a sportgazdaságban is nagyon gyorsan változnak a dolgok, a közönség viselkedésétől kezdve, a tartalomfogyasztáson át, a technológia további térnyeréséig.
A Nielsen Sports által meghatározott 10 legfontosabb sportgazdasági trend 2017-ben:
- Új sportnagyhatalmak felemelkedése, Kína vezetésével.
- Bárkinek lehet saját médiafelülete – Az IP-cím tulajdonosok veszik át az irányítást a tartalom és a párbeszédek felett.
- A fogyasztók figyelmének lekötésében beálló változások újragondolásra késztetik a jogtulajdonosokat.
- A sport és a szórakoztatás még szorosabb összefonódása.
- Az élő sportközvetítések húzzák az OTT tartalmat és a közösségi médiát. [OTT tartalom – over-the-top tartalom, vagyis, amikor a műsorközvetítés internetkapcsolat segítségével érkezik a felhasználóhoz anélkül, hogy közbenső szolgáltató kontrollt gyakorolna az adott tartalomhoz való hozzáférés felett.]
- Új bevételi források felbukkanása a szurkolók folyamatos online jelenlétének köszönhetően.
- Az esport globális megerősödése.
- A társadalmi felelősségvállalás még inkább elterjed és hatásossá válik.
- Befektetések növekedése az adatbázisokba és CRM-rendszerekbe, a szurkolókkal való kapcsolat fejlesztése érdekében. [CRM – Customer Relationship Management, vagyis ügyfélkapcsolat kezelés.]
- Minden eddiginél nagyobb figyelem összpontosítása a szponzorációs befektetés megtérülésére.
Forrás: nielsen.com
1 hozzászólás
Pingback: 2017 meghatározó sportmarketing trendjei | sportsmarketing.hu