Bár lehet, hogy a szponzorált animációs rövidfilm jobb meghatározás, mert hagyományos reklámnak túl hosszú a maga több mint 7 percével. Mindenesetre nagyon igényesre sikerült a Usain Bolt életét bemutató Gatorade promóció.
Jól időzített kommunikációval a Gatorade sportitalnak még az olimpiai játékok előtt sikerült felhívnia magára a figyelmet, ugyanis az atlétika legnagyobb sztárjáról, Usain Boltról készítettek egy animációs rövidfilmet az Oscar-díjas Moonbolt stúdióval. A történetet Bolt életéből vett valós események alapján állították össze, így például azt a jelenetet is felhasználták, amikor a ma már nagy showmannek számító sportoló fiatal korában annyira izgult egy versenye előtt, hogy rossz lábra vette fel a cipőit.
A film címe találóbb már nem is lehetne. A “The Boy Who Learned to Fly” [A fiú, aki megtanult repülni] jól jellemzi a világ leggyorsabb emberét. Bolt ugyanis az elmúlt két olimpián a sprintszámokban verhetetlen volt: 100 és 200 méteren, valamint a 4×100 méteres váltó tagjaként is bajnoki címet szerzett Pekingben [2008] és Londonban [2012] egyaránt. Ráadásul 100 és 200 méteres síkfutásban is a jamaikai atléta tartja a világrekordot.
A film készítése során a Moonbolt studió 3D-s és 2D-s animációs technikákat is használt. Boltnak három karaktere tűnik fel a történetben, a tehetséges kisgyermek, a nagy reménységű tini és a szupersztár atléta, amelyeket a sportoló archív fotói alapján alkottak meg.
https://www.youtube.com/watch?v=6b03jWW70kc
A Moonbolt studió 2012-ben nyerte el a legjobb animációs rövidfilmnek járó Oscar-díjat a “The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore” című alkotásával. A Gatorade a koncepció kidolgozásában és megvalósításában a TBWA\CHIAT\DAY ügynökséggel működött együtt.
Forrás: awn.com