Félresikerült ötletnek tűnik, hogy egy sportliga az otthon szépítésével foglalkozó csatornán, vagy családi programokat kínáló adókon futtat reklámokat? Egyáltalán nem, ha hozzávesszük azt is, hogy mi a célja vele.
Magyarországon még szokatlan, de a fejlett sportmarketing kultúrával rendelkező országokban bevett gyakorlat, hogy a sportligákra is márkaként tekintenek és ennek megfelelően foglalkoznak velük. Ebben az esetben az elkötelezett rajongók mellett nem maradhat el a szélesebb közönségréteg elérése sem. Persze az alkalmi szurkolókat, vagy a tévénézőket egészen másképp kell megszólítani, mint a rendszeresen meccsre járó fanatikusokat.
Korábbi cikkünkben az angol Premier League példáján keresztül mutattuk be, hogy ha egy liga szeretne minél több potenciális szurkolóhoz eljutni, akkor még akár a repülőgépeken, vagy az óceánjárókon is elérhetőnek kell lennie. Ezúttal egy kicsit más szemszögből közelítettünk a témához, azt vizsgáltuk, hogy az NBA hogyan nyit az alkalmi kosárlabda drukkerek felé.
Az NBA tavaly kezdett el agresszívebb média stratégiát követni, amikor Pamela El került a marketingvezetői székbe. Olyan televíziós csatornákon jelentek meg reklámjaik, mint az ABC Family családi csatorna, a gyerekeknek szóló Nickelodeon, vagy az otthon szépítésével foglalkozó HGTV. A most indított „This Is Why We Play” kampány sem a tematikus sportcsatornákon fut, hanem többek között az MTV zenecsatornán és a Comedy Central humorcsatornán.
Az NBA legújabb reklámfilmjében az érzelmek kapták a főszerepet. Az Anthem névre keresztelt spotban a kosárlabda pályán játszódó jelenetek mellett sok olyan felvétel is szerepel, amelyek a csarnokokon kívülre visznek és a mindennapi életből vett, vagy bensőséges szurkolói pillanatokat örökítenek meg. A bejátszások a korlátok ledöntésének fontosságát hangsúlyozzák, így feltűnik Violet Palmer női játékvezető és Becky Hammon női edző, vagy a melegségét nyíltan vállaló korábbi NBA-játékos Jason Collins is. Nem véletlenül mutatnak a reklámfilmben rengeteg nemzetközi helyszínt, ezek az NBA globális törekvéseit hivatottak alátámasztani.
A kampány különösen erős támogatást kap majd Kínában a Tencenten és a Sina Weibón keresztül. A közösségi média aktivitás pedig globális lesz, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat és Tumblr posztokra kihegyezve, a #ThisIsWhyWePlay hashtag használatával.
Forrás: adage.com