Zseniálisan reagált a sztárjait ért kritikákra az adidas. A márka most a szponzorált játékosait védte meg a közösségi médiában a rajongóktól. Biztos, hogy nem szándékosan alakította így a márka a történéseket, de nagyon jól jött ki neki a lépés. Ezekkel a remekbe szabott reakcióval nagyon jó kis earned média generált magának a márka, valamint a There Will Be Haters kampánynak is.
Az elmúlt időszakban két olyan eset történt, amiről úgy gondolom, hogy érdemes szót ejteni, mivel remekül használja ki a There Will Be Haters kampány mondanivalóját, kiválóan példázza, hogyan kell reagálni a kritikákra, és azt, hogyan használjuk ki hatékonyan a közösségi médiát.
A hét elején az adidas UK egyik követője Twitteren a márka oldalára posztolt, és azt kifogásolta, hogy Özilnek a Nike keretében kellett volna maradni, mivel az adidas szerinte egy „nem túl jó” márka. Ezzel az üzenetével a felhasználó egyenesen a márkának támadt, és támadási felületnek egyik szponzorált játékosukat használta fel, aki amúgy jelen pillanatban tényleg nincsen túl jó formában.
A márka ahelyett, hogy leállt volna vitatkozni a felhasználó egy remek húzást hajtott végre, egy egyszerű, de minden kétséget elmondó képet tett közzé, egy rövid válasszal a felhasználónak címezve. Az adidas azt a képet tett ki, amikor a német csapattagjai éppen a világbajnoki győzelmet ünneplik félig adidas szerelésben, válaszként pedig csak annyit üzent a kommentelőnek, hogy a győztesek adidast viselnek.
De a hét nem múlt ennyivel, egy másik felhasználó magát a játékost, Özilt szidta, hogy egy béna játékos. Az adidas ugyanazt a taktikát követte, mint az előbb említett példában, egy egyértelmű képpel, és üzenettel reagált a szponzorált játékosát érő kritikára. A márka szintén a VB győzelemmel reagált, amint a játékos éppen a bajnoki trófeával ünnepel, és válaszként csak annyit üzent, hogy „ok. #therewillbehaters”. És ez volt a kiváló a válaszban, hogy azt tudta visszaadni, ami a kampány mondanivalója, amit a kampány képvisel.
Abba azért érdemes belegondolni, hogy egy sportszermárka úgy igazol le játékosokat, hogy megfelelően tudják képviselni, és átadni a márkaidentitását. Az adidas állítása szerint ők egy cutting-edge footballt képviselnek, és a legjobbak a sportszergyártó termékek piacán, akkor a legjobb játékosokkal kell rendelkezniük, akik képesek ezt alátámasztani. Persze sok más szempont is szerepet játszik abban, hogy kik a szponzorált játékosok, de a márkaidentitás támogatásának szempontjából a játékos stílusa, sikerei, és teljesítménye a legfontosabb.
Ha jelen pillanatban Mesut Özil nem is feltétlen támasztja alá ezeket az állításokat, van aki igen. Ő pedig a világ egyik legjobbjának tartott játékos, Lionel Messi, akit szintén kinézett magának a Twitter közössége. A negatív tweet szintén az adidas UK oldalára érkezett az egyik követőtől, akinek véleménye szerinte Cristiano Ronaldo jobb játékos, mint Lionel Messi. Az adidas egy képet tett közzé válaszként az üzenetre, amin Messi a négy aranylabdájával látható.
Azzal kezdtem a cikket, hogy remekül belevette a válaszába az adidas a There Will Be Haters kampányt, ugyan itt nem jelent meg a válaszban a kampányt, de véletlen az adidas kezére játszott. Ugyanis a márka a múlt hét végén jött ki a legújabb There will Be Haters kampány filmjével, amiben a Messit érő kritikákra válaszol.
https://www.youtube.com/watch?v=x5UfNmZ4-Pg
Tehát az adidas kis túlzással, a múlt hetet azzal töltötte, hogy megvédte a sztárjait az őket ért kritikáktól. De miért is fontos ez, hogy valamit reagáljon, ahelyett, hogy csak elmenjen mellett, ugyanis ezek nem olyan nagy ügyeknek számítanak, főleg ha a közösségi média jellegét nézzük, ahol naponta számos ilyen komment, megnyilvánulás születik. Egyrészt azért, mert ezt konkrétan a márkának címezték, valamint azért is, mert a sztárokról ki alakult kép, a sztárok nagyon erősen befolyásolják a márkaimázsát. Másrészt jelen pillanatban azért sem ment el mellett szó nélkül, mert remekül illeszkedik az üzenet, amivel megvédte a játékosokat, a most futó There Will Be Haters kampány mondanivalójához. És amit az adidastól érdemes tanulni, hogy nem szabad túl lihegni egy ilyen kommentet, egyszerűen, és egyértelműen kell ráválaszolni. És, hogy ezek a reakciók mennyire lehetnek sikeresek, és mennyire építhetik a márkaimázsát, arra Messit ért vádakra adott válasz hatása kiváló példa. A Messit ért kritikára adott képet többmint 9.900 követő osztotta meg, ami azt jelenti, hogy az adidas UK követőinek 1/4 . Ami azt gondolom, hogy nem egy rossza arány.
forrás: thesportbible.com, twitter.com/adidasUK
1 hozzászólás
Pingback: Adidas: #HereToCreate Love | Sportsmarketing.hu