A cikk Tarján Anna, marketing közgazdász, atléta tollából származik, aki vendégszerzőként szerepel az oldalunkon!
Reális cél. Hazánk évről évre egyre több nemzetközi sportrendezvényt szervez sikeresen. Vajon egy ilyen esemény hatással van az országról kialakult képre? Lehetséges az évtizedek óta fennálló asszociációk ledöntése és megmásítása?
Magyarország a zsíros, laktató ételek, a gyönyörű nők, és a borúlátás országa – állítja többezer külföldi. Emellett a sport terén kifejezetten vízilabda, kajak-kenu, úszás és kézilabda nagyhatalomként tartanak minket számon a nagyvilágban. Nem véletlen, hogy az utóbbi néhány évben jó néhány nemzetközi verseny lebonyolítását bízták a magyarokra.
A 2014-es év végére is jutott egy kontinensviadal, a női kézilabda Európa bajnokság. A reklámkampányt egy hónappal az esemény előtt indították, intenzív televíziós, online, kültéri és nyomtatott sajtóbeli megjelenésekkel. A szlogen: „Kézilabda, szeretlek!” kiválóan összekapcsolható a „Magyarország, szeretlek!” jelmondattal, amely az elmúlt években vált országunk turisztikai jelmondatává. Habár ez a két vonal közvetlenül nem lett integrálva, így kihasználatlan lehetőségeket hagyva maga után.
Egy ilyen nívós esemény megrendezésének egyik célja ugyanis a turizmus fellendítése is lehet. Ha belegondolok, én is szívesebben megyek szurkolni, ha szervezett szurkolói buszokat indítanak, és a célállomás programlehetőségeiről is tájékoztatnak. Emlékszem, hogy 2-3 éve fantasztikus élmény volt a Fradi KEK-mérkőzéseire kilátogatni többszáz másik szurkolóval együtt. Olyanokkal, akiket nem ismertem, de barátokként üdvözöltük egymást, és skandáltuk a különböző Ferencváros dalokat. Az ilyen és ehhez hasonló hatások hosszú távon befolyásolják a drukkerek érzelmeit, emlékeit és nem utolsó sorban a szervezőkről – jelen esetben a magyarokról – alkotott képeit. Hiszen ha mi magyarok úgy értékeljük, hogy tökéletes a lebonyolítás, akkor a külföldiek felé mutatott kép is pozitívabb és hitelesebb lesz.
A külföldi szurkolói bázis növelése csak megfelelő tájékoztatással, csomagajánlatokkal lehetséges. A Magyar Turizmus Zrt. minden évben megrendezi téli kampányát [BWI], melynek során ha a vendégek minimum 2-3 éjszakát töltenek a résztvevő szállodákban, nem csak plusz 1 éjszakát kapnak ajándékba, de számos programot és gyógyfürdőt kedvezményesen próbálhatnak ki. Izgalmas lehet egy kézilabda EB hozzácsatolása egy ilyen kezdeményezéshez.
A jövőben biztosan törekedni fognak a magyarok a még jobb szervezésre, és igyekeznek elérni azt, hogy mindenki nyomon követhesse az eseményeket. Mert „a sport mindenkié”…