Az online platformok töretlen terjedése arra a szintre jutott, hogy szinte mindenki szolgáltat valamilyen tartalmat [kontent-ot]. Ezt lehet professzionális és hobbi szinten is űzni, azonban vannak, olyan aranyszabályok, amelyek mindenkinek segíthetnek, hogy egyedibb szórakoztatásra legyen képes.
Az online média térhódítása egyértelmű, ezzel szemben az offline tartalomszolgáltatás visszaesőben van. Ebben nincsen semmi meglepő, azonban a minőséghez kapcsolódó kritériumok merőben megváltoztak, így fontos, hogy olyan trendeket kövessünk, amelyek segítenek élvezhetőbbé tenni blogunkat, oldalunkat, stb.
Az Econsultancy 2013-as felmérése szerint egyelőre csupán a vállalatok 38 százaléka emelte a stratégiai törekvései közé a tartalommarketinget, s ezen 38 %-ból, csupán 34 % költött rá és 46 % delegált emberi erőforrást a feladatra. Ez a szám elég alacsony, annak ellenére, hogy a „kontent a király” felfogás egyre inkább mérvadó a vállalati szférában [is].
Maga a tartalommarketing filozófia is szerteágazó, több megközelítése létezik, azonban 2014-ben a 10 legfontosabb trendet követvén bizonyosan képesek lehetünk nívós tartalmat szolgáltatni.
- Tekintély: a tartalommarketing nem működhet, ha lapos és túl széles. A márkáknak szükséges, hogy egyértelműsítsék, hogy mire vannak felhatalmazva, és koncentráljanak arra. Ebben a SEO [search engine optimisation] sokat segíthet.
- Befolyás, hatás: ez egyben jár a tekintéllyel, ahol a PR-nak jelentős szerep jut, hogy milyen módon kommunikáljuk, kik is vagyunk, miért vagyunk és mit tudunk nyújtani: vagyis hogyan tudjuk befolyásolni az olvasóinkat, fogyasztóinkat.
- Vélemények: a tartalomnak egyedinek kell lennie, hogy az olvasóknak legyen értelme rákattintaniuk. A Google, ebből szempontból barátunk, de ellenségünk is lehet. Fontos emellett, hogy az olvasóink vélekedéseit vegyük számításba.
- Szorgalom: a sokcsatornás információ-felvétel és döntési helyzetek kibővülése megköveteli, hogy nagyobb energiát fordítsunk a minőségi és érdekfeszítő, egyedi tartalomra.
- Agilitás: a jó tervezés elkerülhetetlen, azonban nem szabad mindig a kőbe vésett dolgokba kapaszkodni, mivel a gyorsan változó környezet miatt mozgékonyabbnak, reaktívabbnak kell lenni, megturbózva ezt a közösségi médiával.
- Istápolgatás: az olvasók, fogyasztók egyre érzékenyebbek a szerkesztői szűrésekre, a kontent megválogatására, mivel egyre több a tartalom és az információ. Ezáltal viszont terelgethetjük a hozzánk látogatókat a számunkra ideális irányokba.
- Érzékenység: egyre komolyabb nyomás van a szolgáltatókon a mobil eszközök miatt, mivel a tartalomfogyasztás nagy része egyre inkább áttevődik erre a platformra. Amennyiben nem vagyunk kompatibilisek ezzel a formával, nagy veszteségek érhetnek minket.
- Videó tartalom: a YouTube videók már több mint 40 %-át mobileszközökön tekintik meg a felhasználók, így 2014-ben egyre fogékonyabbak lesznek a fogyasztók erre a formátumra.
- Terjesztés: a tartalommarketing esetében elég sokat foglakozunk a tartalommal, de annál kevesebbet a marketinggel. Ez nagy hiba. 2014-ben egyre nagyobb figyelem terelődik a terjesztésre, ami a nemzetköziesedést, a többnyelvűséget és a földrajzi ütemezést illeti.
- Kiábrándulás: elkerülhetetlen, hogy 2013 után a tartalommarketing visszaüssön valamilyen módon. A szolgáltatók számára a mélypontot a mérésekből adódó számok és beruházások ellentmondásossága jelentheti, azonban ez csökkenthető, amennyiben figyelembe vesszük, hogy mit is szeretnénk elérni, ki a célcsoportunk és milyen újdonságot vagyunk képesek szolgáltatni az irányukba!?
Forrás: econsultancy.com