A Premier League-ben szereplő Southampton FC stadionja is csatlakozott a szigetországi „digitális sportlétesítményekhez”. A szurkolók a twitteren keresztül üzenhettek kedvenceiknek, a játékosok és a közönség pedig mérkőzés közben a St. Mary’s stadion ledfalain olvashatták a tweeteket. A csapat ezzel új szintre emelte közösségi kommunikációját, és reklámok helyett a #saintsfc hashtaggel ellátott üzenetekkel kedvezett szurkolóinak.
A „Szentek” becenéven ismert klub a West Brom elleni bajnokin adott először lehetőséget szurkolóinak, hogy közelebb kerüljenek a csapat játékosaihoz. A 32.300 férőhelyes St. Mary’s így offline létesítményből egy csapásra „digitális stadionná” vált. Noha nem az első ilyen klub Angliában – a korábban például a Queens Park Rangers is a twitteren keresztül indított marketingkampányt a szurkolóinak – a Southampton azért is érdekes példa, mert anyagilag messze nem tartozik a topcsapatok közé, mégis hajlandó volt komolyabb összeget invesztálni arra, hogy a szurkolóit digitálisan kiszolgálja!
A kérdés, hogy ez a befektetés, hogyan tud megtérülni a klubnak? Angliában már rég elengedték azt a marketinggel kapcsolatos tévhitet, hogy csak akkor csináljanak bármilyen aktivitást, ha utána rögtön el tudják kezdeni számolni az abból közvetlenül befolyó hasznot. Egy ilyen aktivitás rengeteg pluszt rejt magában az egyesület számára, amit később bevételként tud realizálni! Az első, hogy a követőkről hasznos információkat tudhatnak meg és egy rendkívül értékes adatbázist építhetnek. A második, hogy mind a szurkolóik, mind a többi klub számára jelzik, hogy komoly ambíciókkal rendelkeznek és a pályán kívül is a profizmusra törekednek. A harmadik pedig a szurkolókkal való törődés, akik ezzel még közelebb kerülnek a csapathoz, újabb indokot kapva arra, hogy egész évben kilátogassanak a stadionba, valamint büszkén hirdessék közösségi oldalakon a meccsnapi élményeiket, és persze, hogy kinek szurkolnak. Tökéletes image építés!
A Premier League-ben a tervek szerint a szezon végére az összes csapat otthona lehetőséget ad majd a nézők online igényeinek kiszolgálására, az ingyenes Wi-Fi-től kezdve a pályán megjelenő twitter üzenetekig. Az angol szövetség [F.A] fontos tartja, hogy a szurkolók közösségi aktivitását átemelje a labdarúgó stadionokba, és ezzel is fokozza a meccsnapi hangulatot. Ehhez persze elengedhetetlen feltétel [ami nálunk egyelőre teljesen elképzelhetetlen], hogy minden stadionban legyenek a pálya körül jól működő ledfalak. A csapatok pedig képesek legyenek a közösségi oldalaikon aktivizálni követőiket [a Szenteket például 186.000 követik csak a twitteren, és a szervezők 24.000 tweet közül választhattak a stadionban való megjelentetés alkalmával]. Van még mit tanulnunk, de szerencsére van honnan!
Forrás: digital-football.com