A labdarúgó Európa-bajnokság kétség kívül az idei legnagyobb esemény a labdarúgásért rajongók számára. A mindennapi összecsapások és az izgalmas mérkőzések kiváló alapot szolgálnak a nézőknek, hogy kielégítsék a nyári fociszükségleteiket. De vajon ki nézi az EB-t?
Egy ilyen grandiózus esemény kapcsán számos szektor komoly bevételeket generál és ahhoz, hogy ezt tudatosan, még magasabb szintre emeljék és marketingkommunikációjuk is a megfelelő célcsoportoknak szóljon, szükség van fogyasztói felmérésekre.
Az NRC piackutató cég 2012 májusában végzett egy 1000 fős, a 18 és 49 éves hazai lakosságra reprezentatív felmérést, amely alapján elmondható, hogy a legnagyobb érdeklődés a negyvenes éveikben járó férfiak körében mutatkozik az esemény iránt. 29 százalékuk rendszeresen követi a mérkőzéseket, sőt minden második ember is valamilyen figyelmet fordít a lengyel – ukrán torna felé.
A 18-49 éves hazai lakosság egyötödét kifejezetten érdekli a rendezvény, azonban közel 50 százalék az aránya azoknak, akik számára a foci EB nem jelent különösebb izgalmakat. Ezt a csoportot többnyire nők alkotják [60 %], azonban a hölgyek közül is akad komolyabb szurkoló [30 %]. Összességében a férfiak 35, a nők 13 százaléka követi nyomon a mérkőzések jelentős részét a televízión keresztül.
S, ha már nézik a tornát, akkor van választott csapatuk is, akinek szurkolnak.
A megkérdezetteknél a három kedvenc csapat között szerepel a spanyol válogatott 40 százalékkal, megelőzve a német [29 %] és az olasz [25 %] csapatot. Anglia és Hollandia sikerének a szurkolók egyötöde örülne, míg a portugál válogatott az a csapat, amelyik még 10 százaléknál nagyobb szurkolótábort képes felmutatni.
A címvédő spanyol válogatott nem csupán a kedveltségi lista elején végzett, hanem a legesélyesebbnek tartott csapatok első helyén is. A magyarok közül három fogadóból egy rájuk tenne. Németország győzelmére 23, Angliáéra 13 százalék tippelt, míg Hollandiát csak 8 százalék tartja a végső győzelemre esélyes csapatnak.
Forrás: btl.hu, nrc.hu