Országszerte ingyenes edzésekkel várják a mozogni vágyókat a Médiaunió Alapítvány „A sport mindenkié!” kampányához csatlakozó sportegyesületek és trénerek minden hónap első csütörtökjén.
Minden csak elhatározás kérdése – szól a mondás. A Médiaunió Alapítvány és partnerei pedig mindent megtesznek azért, hogy a sportolni vágyók számára ne csak ábránd legyen a rendszeres mozgás. Az Alapítvány idei kampányának célja, hogy a hétköznapi ember ne csak nézze a sportot. Fontos, hogy minden ember találja meg magában azt a motivációt, ami segítheti őt abban, hogy megtegye az első lépést és beépítse mindennapjaiba a rendszeres mozgást. Nem többről van szó, mindössze heti 3×1 óráról.
Mindehhez konkrét segítséget is szeretne nyújtani a Médiaunió Alapítvány. Ezért hónapról hónapra megszervezi a „Sportos csütörtök” elnevezésű akciót, melynek keretén belül minden hónap első csütörtökén ingyenes – vagy nagyon kedvező árú – bemutató órák megtartására ösztönzi a sportklubokat és trénereket, hogy ezáltal minél több érdeklődő ismerhesse meg az adott sportágat. A kampányhoz csatlakozó klubokban színes kampány-plakát is hirdeti az akciót.
Az első „Sportos csütörtököt” június 7-én tartották az ország mintegy negyven településén. Futás, tai chi, labdarúgás, fitnesz, a karate több fajtája és más harcművészeti ágak közül lehetett választani. Továbbá a sportklubok mellett futónagykövetekhez is lehetett csatlakozni, akik a remek hangulatú edzéseken hasznos tanácsokkal is ellátják a kezdő sportolókat. Természetesen más sportágakat is kipróbálhattak az érdeklődők, például a vívást, a mountainboardot vagy különböző gyermeksportokat. A lista a következő alkalmakra folyamatosan bővül. A második „Sportos csütörtökön”, július 5-én, várhatóan jóga, nordic walking, zumba, sárkányhajó, Canne de combat és MediBall edzéseket is ingyenesen látogathatnak az érdeklődők. A rendszeresen frissülő, csatlakozó partnerek listája megtalálható a kampány honlapján és Facebook-oldalán.
A kampány különlegessége, hogy fenyegetés helyett a sportolás nyújtotta pozitív élményeket hangsúlyozza, például, hogy növeli az önbecsülést, jobb közérzetet és egészségi állapotot biztosít. A tévében és az interneten feltűnő reklámok elsősorban az érzelmekre kívánnak hatni, hogy a kampányhoz csatlakozók büszkeséget és elégedettséget érezzenek a mozgás után. Ugyanakkor a kampány fő üzenete – a heti háromszor egy óra mozgás elegendő – nem támaszt teljesíthetetlen elvárásokat.
Forrás: mediaunio.hu