A sorozat új főszponzorának, a Budweisernek köszönhetően élőben közvetítették az angol FA-kupa nyitómérkőzését a Facebookon. Az Ascot United és a Wembley FC összecsapása volt az első élő futballmeccs a közösségi portálon.
Pénteken két amatőr csapat, az Ascot United és a Wembley FC mérkőzésével rajtolt az FA-kupa legújabb kiírása, amelyet élőben közvetítettek a Facebookon. A 90 perces élő adás úttörő vállalkozás a maga nemében, ugyanis ez volt az első élő futballmeccs a közösségi portálon. A közvetítés azonban nem a Facebook érdeme, hanem az FA-kupa új főszponzorának, a Budweisernek köszönhető. Az amerikai sörmárka szerette volna közel hozni a sorozatot a szurkolókhoz és egyben figyelemkeltő módon kommunikálni az FA-kupával való partnerségét.
Az Ascot United és a Wembley FC összecsapása a Budweiser UK Facebook oldalán volt látható egy alkalmazás segítségével, amelyet külön erre a célra fejlesztett a sörgyár. Az online adást regisztráció után ingyenesen lehetett megtekinteni. Az FA-kupa előselejtezőinek kezdetén két amatőr együttes mérkőzése hagyományosan kevesebb, mint 100 nézőt vonz, de a Facebook közvetítés 700 millió felhasználó előtt nyitotta meg a lehetőséget világszerte. Persze a felek helyén kezelték a várható érdeklődést és nem számítottak nézettségi rekordok megdöntésére.
Az FA-kupát [Football Association Challenge Cup] 1871-ben alapították, ezzel ez a világ legrégebbi, egyenes kieséses rendszerű labdarúgó sorozata. Az angol és walesi csapatok versengésében a legnagyobb klubok éppúgy szerepelnek, mint a helyi amatőr egyesületek. A Budweiser júniusban váltotta az energiaszolgáltatással foglalkozó E.Ont a kupa főszponzoraként.
Forrás: bbc.co.uk