labdarúgás, Sportmarketing — 2017/11/13 at 08:50

A Real Madrid Kína bevételére készül

by

Közel 100 millió szurkolójuk van az országban. Erre már lehet építeni. Irodát nyitnak Pekingben és szerződést kötöttek a Weiboval, ami a Facebook kínai megfelelője.

Már megszokhattuk, hogy ha Kína és a labdarúgás egy kontextusba kerül, akkor hatalmas számok is társulnak melléjük. Nincs ez másként akkor sem, ha nem a sportág egészéről, hanem csak a Real Madridról és a klubnak az ázsiai ország felé kacsingatásáról van szó.

A Real Madridnál – saját kommunikációjuk szerint – 600 millió szurkolóval büszkélkednek világszerte, akiknek a 44 százaléka Ázsiában él. Ezeket az adatokat látszik alátámasztani a Nielsen kutatóintézet felmérése is, amely azt hozta ki, hogy az európai futball klubok közül a királyi gárda rendelkezik a legnagyobb, 97 milliós szurkolói bázissal Kínában.

Olyan számok ezek, amelyek komoly piaci potenciállal kecsegtetnek, és ezt nagyon jól tudják a Real Madridnál is. A klub október végén tartott nagy szabású promóciós rendezvényt Pekingben. Ezen az általános igazgató, José Ángel Sánchez vázolta a Real Madrid Kínára vonatkozó üzleti stratégiájának három pillérét:

  1. Szórakoztató rendezvényeken és merchandising értékesítésen keresztül kapcsolatot teremteni a kínai piaccal.
  2. Partneri együttműködéseket kiépíteni a legnagyobb presztízsű márkákkal.
  3. Népszerűsíteni a klub online elérhető digitális tartalmait.

A stratégiai tervek mellett konkrét lépesekkel is halad a klub Kína meghódításának útján. Sánchez ugyanis azt is bejelentett, hogy – a Bayern München és a Wolfsburg után – a Real Madrid is irodát nyit Pekingben, hogy közelebb legyen a kínai piachoz.

Szintén friss hír, hogy a klub szerződést kötött a Weibo közösségi oldallal. Noha a Real Madridnak 2013 óta van hivatalos oldala a Facebook kínai megfelelőjén, ez a megállapodás mondja ki, hogy a Weibo a klub hivatalos kínai nyelvű közösségi platformja. A két fél a jövőben szorosan együttműködik majd exkluzív tartalmak – többek között edzéseken készült felvételek, játékosok videóinak – közzétételében.

A Weibo nem akármilyen társaságba került, mellettük csak a Facebokkal és a Twitterrel van szerződése a Real Madridnak a közösségi oldalak közül. A király gárdát a Weibón 2,85 millióan követik, míg a csapat két sztárja, Cristiano Ronaldo és Gareth Bale is több, mint 1 millió követővel büszkélkedhet fejenként a saját hivatalos oldalán.

Forrás: Yutang Sports

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.11.13.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close