labdarúgás, Sportmarketing — 2017/06/02 at 14:57

Miért jó a BL döntő Cardiffnak?

by

Az UEFA Bajnokok Ligája döntője a világ egyik legjobban várt és legnézettebb klub sporteseménye, amely világszerte többszáz millió néző tekintetét szegezi a képernyőkre. Ez pedig nemcsak magának az eseménynek kedvez, hanem a döntőnek otthont adó városnak sem elhanyagolható városmarketing eszköz.

Az előző évi, 2016-os BL-döntőt, amelyben a Real Madrid tizenegyesekkel múlta felül az Atletico Madrid csapatát, közel 200 millióan követtek figyelemmel a világ 200 országában, élő adásban. Az UEFA kimutatásai szerint a BL-döntő nézettsége évről évre nő: 2014-ről 2015-re 18 százalékkal emelkedett a BL-finálé élő nézettsége, a Barcelona és a Juventus párharca 180 millió nézőt vonzott a képernyők elé. Ezen becslések alapján könnyen elképzelhető, hogy az idei döntő átlépi a 200 milliós határt. A finálé teljes elérése pedig a 400 milliót is meghaladhatja, ugyanis már a 2013-as Bayer München – Borussia Dortmund döntő is a 150 milliós nézettség mellett globálisan 360 milliós elérést produkált a különböző online streameken, platformokon és közösségi média felületeken keresztül. A BT Sport adatai alapján a csatornának például a 2016-os BL-döntő további 1,8 milliós nézettséget hozott a YouTube csatornájukon keresztül. Összehasonlítva a Super Bowl nézettségével, azt lehet mondani, hogy a BL még megelőzi az amerikai foci döntőjét, ugyanis az idei amerikai foci döntőt 114 millión követték élőben, amely nézőközönség elsősorban az amerikai piacról kerül ki.

Természetesen a Bajnokok Ligája döntője során kiváltott interakciót mértékét nagymértékben megdobja a szurkolók közösségi média aktivitásai. A 2015-ös berlini döntő napján 2 millión látogatták meg az UEFA honlapját. A Facebookon a döntő napján az UEFA több, mint 60,5 millió embert ért el világszerte a különböző tartalmaival, amelyekkel több, mint 9,5 millió reakciót váltott ki belőlük. Összességében 28 millió felhasználó 76 millió interakciót hajtott végre a BL döntő idején 2015-ben. A Twitteren az UEFA 108 millió megtekintést ért el a döntő hetében, a döntő kapcsán pedig 1,9 millió #UCLFinal hashtag említés származott a felhasználóktól, emellett a Facebookon még 17 millióan tekintették meg élőben a finálét megelőző showműsort, derül ki az UEFA adataiból.

Azt gondolom, hogy ezek a számok azért magukért beszélnek, és nemcsak a labdarúgás népszerűségének szempontjából meghatározó tényezők, hanem magának a rendező városnak is hatalmas fegyvertény, hogy a világon közel – vagy több, mint – 200 millió ember tekintete a városukra fog szegeződni, jelen esetben Cardiff-ra. A döntő hétvégéjén több százezer szurkoló fog megfordulni a városban, amely okból kifolyólag Cardiff vezetősége 45 millió fontos bevételre számít. Ez 300 százaléka az átlagos hétvégi forgalomnak. A szervezők 4000 hotel szobát foglaltak le a rendezvény idejére. De a walesi városnak nemcsak azért különleges ez a döntő, mert az európai futball egyik csúcsmérkőzése kerül náluk megrendezésre, hanem azért is, mert a hazai futball legnagyobb sztárjának, a Real Madrid klasszisának is Cardiff a szülővárosa. És ezt a tényt a város ki is használja, kis túlzással mondhatjuk azt, hogy egy külön marketinggépezet épült a walesi válogatott csillagára.

A Paddy Power jóvoltából a héten avatták fel a Bale-ről mintázott szobrot, amely a nemzeti stadion előtt került kiállításra és egészen a döntő utánig ott marad. Az igazán nagy Bale rajongók már egy külön Bale márkájú ale sört is megkóstolhatnak a Gareth Bale tulajdonában lévő Elevens bárban, amely csak pár perc sétára található a stadiontól. Emellett a városban mindenhol a focistát ábrázoló molinók és falfestések találhatók, továbbá a cardiffi repülőtéren is Bale képével ellátott molinóval fogadják az ide érkezőket.

Forrás: heavy.com, dailymail.co.uk, theguardian.com, bbc.com, uefa.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.06.02.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close