Sportmarketing, tenisz — 2016/10/13 at 09:00

Itt az első Federer által ihletett teniszütő

by

A Wilson 2016. júliusában jelentette be a legújabb teniszütője, a Pro Staff RF97 érkezését. Az ütő nemcsak attól különleges, hogy egy eddigieknél jobb ütő került a piacra, hanem attól is, hogy Roger Federernek is volt beleszólása a megalkotásába.

Mint az ismeretes, a Wilsonnak Roger Federer a márkanagykövete és az egyik legismertebb szponzoráltja. A szponzorok különböző okok miatt támogatnak játékosokat: hogy használják őket a kommunikációs aktivitásaikban, a sikereik révén pozitív imázstársítást érjenek el, piaci térhódításra tegyenek szert, és a sztár nevéhez fűződő különböző merchandising termékek révén többlet bevételt könyveljenek el. A Pro Staff RF97 esetében a Wilson a következő szintre lépett a Federrel való együttműködés kapcsán, ugyanis már a termékfejlesztés folyamatába bevonta a korábbi világelső teniszezőt. Az új ütőt Roger Federer saját maga jelentette be a közösségi média csatornáin.

Roger Federer – Timeline | Facebook

Welcome to the unveiling of the Pro Staff RF97 that I co-designed with Wilson Tennis. Learn more at http://bit.ly/29JXLdA. #FromFederer

A gyártó Federert az ütő megjelenésével kapcsolatos kérdésekbe vonta be. „Győzködtem őket (Wilsont) arról, hogy legyen több önbizalmuk, és ne rakjanak szinte semmilyen díszítő elemet az ütőre. A Wilson egy olyan egyedi márka, hogy már a megjelenése magáért beszél” – mondta Federer. Az új ütő kapcsán Hans-Martin Reh, a Wilson ütősportok általános igazgatója elmondta: ”Ha a fogyasztók bemennek a boltba, akkor semmilyen különbséget nem látnak az ütők között. Ha ki akarunk tűnni a tömegből, akkor minimalistának kell lennünk.”

rog

A megszokott logó elhelyezésével ellentétben, az új ütőn a Wilson feliratot a keret alá gravírozták, ezüst színnel. Az ütő legmerészebb része a nyele végén található vörös sapka, amiben egy ezüst Wilson logó található. „Amikor elkezdesz egy mérkőzést, akkor mindig megkérdezed az ellenfeled, hogy M vagy W. Ezzel indul minden ikonikus pillanat. Ezért döntöttünk a feltűnő, jól látható vörös sapkánál” – mondta Federer. A svájci stílusa nem csak abban tükröződik vissza, hogy ő maga is részt vett a tervezésben, hanem abban is, hogy szerepel rajta az aláírása és az arcának körvonalai is feltűnnek az ütő V nyakának a belső felületén. „Ennek az ütőnek a története nagyon közel áll hozzám, ugyanis ez az első aláírt (autographed) ütő Jack Kramer óta. Továbbá azért is különleges, mert egy olyan ütőt készítettünk, amire még nem volt korábban példa” – mondta a 17-szeres Grand Slam győztes teniszező.

wilson-mobile-retina-all wrt7314_pro_staff_rf97_butt_cap_2

Az új ütő népszerűsítése érdekében Federer a Wilsonnal karöltve egy külön versenyt is hirdetett a szurkolói számára a közösségi médiában. Mint ismeretes, Federernek vannak kedvenc ütései, mint például a tweener, vagy a fonák lecsapás. A svájci arra buzdította a szurkolóit, hogy küldjenek neki videókat a #federerchannel hashtaggel ellátva, és mutassák be Federer kedvence ütéseit. A szerencsés három legjobb videó tulajdonosa pedig 1-1 Wilson Pro Staff RF97 ütőt kapott ajándékba Federertől. A videókat szeptember 23-ig lehetett feltölteni a különböző közösségi média felületekre.

Roger Federer – Timeline | Facebook

Can you channel greatness? Pick one of my signature shots and show me how you execute it on-court. Share your best videos and pictures on Facebook, Instagram or Twitter using #ChannelFederer and I will view the submissions and choose 3 global winners to receive my new Pro Staff RF97 Racket.

forrás: baseline.tennis.com, facebook.com/rogerfederer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.10.13.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close