interjú, labdarúgás, Sportgazdaság — 2016/05/23 at 12:00

Interjú a goal.com magyarországi főszerkesztőjével

by

Magyarországon is elindult az egyik leghíresebb, labdarúgással foglalkozó szakoldal, a goal.com. A komoly hagyományokkal rendelkező weblapon, a futballt kedvelő közönség a sportághoz kapcsolódóan, minden információt, napra készen megtalálhat, immáron magyar nyelven is.

Az oldal főszerkesztőjével, Sebők Zoltánnal beszélgettünk.

Milyen apropóból indult az oldal? Milyen célokkal?

A Goal csoport tagjaként indultunk. A Goal-nak velünk együtt, most már 39 országban van külön szerkesztősége, illetve egy nemzetközi oldala is. Célunk azonos a hálózat ars poeticájával: a foci iránti szenvedély, ennek az egyedülálló sportnak a szeretete az, amit szeretnénk Magyarországon is tovább népszerűsíteni. Az egész világon több mint 60 millióan olvasták már a Goal híreit, mintegy 530 riporter, újságíró dolgozik nap mint nap a hálózatban.

Goal-logo
Hogyan történt az indulás maga? A goal.com szeretett volna Magyarországon elindulni vagy Önök keresték fel a goal.com-ot?

A kommunikáció már évekkel korábban elkezdődött cégünk és a nemzetközi hálózat között. Az oldal magyarországi indulásáról a konkrét tárgyalások néhány hónapja gyorsultak fel és hamar dűlőre jutottunk, hiszen áprilisban el is startolt az oldal.

Milyen elvárásokkal vágtak bele az oldal szerkesztésébe?

Mint minden médiumnak, nekünk is az a célunk, hogy minél több emberhez juttassuk el a focival kapcsolatos információkat. Szeretnénk minél nagyobbra nőni, de természetesen tisztában vagyunk vele, hogy a magyar piac elég kicsi, illetve új szereplőként először is bizalmat kell kiépíteni az olvasók, a klubok, a labdarúgás egyéb szereplői és nem utolsó sorban az ezen a területen jelen lévő és hirdetni kívánó cégekkel. Ennek érdekében a hitelességet tartom a legnagyobb fokmérőnek a munkánkkal kapcsolatban.

Mennyire kaptak szabad kezet? Lesz saját tartalom a magyar labdarúgás kapcsán is? Vagy kizárólag a goal.com iránymutatása szerint haladhatnak?

A franchise rendszernek köszönhetően vannak bizonyos minimális elvárások, amelyeket minden szerkesztőségnek követnie kell, akár egy központi hirdetés, akár egy arculati elem vagy egy bizonyos tartalom megjelentetése kapcsán. Emellett viszont minden szerkesztőség egy önálló egység, amely a saját belátása szerint dönt a tartalom kialakításáról. Természetesen követjük a magyar foci eseményeit és elkezdődött a kapcsolat kiépítése a hazai labdarúgás szereplőivel is. Amit főszerkesztőként mondhatok: szeretnénk a hazai és nemzetközi, az egyedi, exkluzív, a központi és a saját készítésű, a komolyabb és a könnyebben emészthető színesebb anyagok közt megteremteni azt az ideális egyensúlyt, amellyel mindenki megtalálja oldalunkon a neki megfelelő tartalmat.

Hogyan szeretnének kitűnni a sok magyar sportoldal közül? Mi az amit elmondhat, mint egyediséget, ami megkülönbözteti az oldalt a többitől?

A Goal rendkívül kiterjedt csapattal dolgozik. Az európai top kluboknál saját embereink, ún. correspondent-jeink dolgoznak, akik első kézből informálják a hálózatot a történésekről, valamint olyan tartalmakat kapunk tőlük, illetve más országok szerkesztő kollégáitól, amelyek máshol nem találhatók meg. Emellett a Goal-nak saját videó lejátszó rendszere van, az ún. Eplayer, amelyet hamarosan a magyar olvasók is rajtunk keresztül elérnek majd ugyancsak exkluzív tartalmakkal.

Ibrahimovic

Mekkora csapattal vágtak bele?

Három szerkesztő kollégával dolgozom együtt, mindannyian újságíróként tevékenykedünk és mind a négyen a Komlósi Oktatási Stúdió padjait koptattuk. De ahogy növekszünk, úgy fog nőni a szerkesztőség is.

Milyen látogatottságot remélnek kb. fél év múlva?

Nem szeretnék pontos számokat mondani, hiszen a közelgő Európa-bajnokság egy olyan faktor, amely nehézzé teszi a kalkulálást, de természetesen ettől még inkább a látogatottság növekedését várjuk. Az elmúlt pár hét működése kezdi kirajzolni számunkra, hogy az olvasók milyen tartalmakat keresnek leginkább, ehhez próbálunk alkalmazkodni. Az építkezés persze nem csak az oldalon történik, hanem a közösségi médiában is, a Facebook táborunk szépen gyarapszik, amely ugyancsak egy fontos mutató lehet a jövőre nézve.

TOP-20-focista-fizetes

Nyitnak majd a magyar klubok felé? Exkluzív tartalom, interjúk, helyszíni szemlék, stb?

Előre dolgoztunk, már az indulás előtt felvettük a kapcsolatot a klubokkal, de most jön a munka neheze, a bizalom elmélyítése, a partnerség folyamatos ápolása, ezen keresztül pedig olyan anyagok készítése, amelyeket már a Goal saját magyar anyagokként tud tálalni. A klubok mellett pedig nyitottunk a különböző szurkolói közösségek felé is, hiszen ők az első számú célközönségünk.

Forrás: sportsmarketing.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.05.23.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close