A televíziós közvetítési jogdíjakból szerzett bevételben a Juventus még állja a versenyt a Barcelonával, de a szponzorok erősségében, a csapat értékében, a szurkolótábor méretében és a közösségi média szereplésben a katalánok vannak fölényben.
Szombaton este a berlini Olimpiai Stadionban rendezik az idei Bajnokok Ligája döntőt. A sportra és szórakoztatóiparra specializálódott tanácsadó cég, a Repucom a két résztvevőt hasonlította össze kommunikációs és üzleti szempontból.
A bevételszerző képesség jellemzően elég jól mutatja egy klub értékét. A televíziós közvetítési jogdíjak értékesítésében még kiegyenlített a Juventus és a Barcelona párharca, a különbség csupán 10 millió euró a katalánok javára [161 millió euró a 151 millió euróval szemben]. A szponzorok azonban már sokkal nagyobb mértékben favorizálják Messiéket. A Barcelona két és félszer annyi bevétel generálására képes, mint olasz ellenfele, és a klub mellett álló szponzorok számában is ráver a Juventusra [36 és 27].
A stadion mérete jelentősen meghatározza egy klub mérkőzésnapi bevételét. Nem csoda, hogy kétszer nagyobb befogadóképességű létesítménnyel rendelkező Barcelona erősebb ebben a tekintetben. Átlagosan 76.737 szurkoló előtt játszanak, míg a Juventus mérkőzéseire 38.446-an látogatnak ki a helyszínre. Ezen felül még a jegyeket is a katalánok tudják drágábban értékesíteni.
A közösségi médiának viszont nem szabnak határt a fizikai korlátok, márpedig a Barcelona ebben a tekintetben is a Juventus fölé kerekedik. Globálisan 540 millióan vallják magukat Barcelona szimpatizánsnak, addig a Juventus „csak” 290 millió érdeklődőt tud felmutatni. A közösségi médiában is a katalánok rendelkeznek nagyobb követőtáborral. A Facebookon 83 millió like áll 18 millióval szemben, míg Twitteren 15 millió az 1,8 millióval szemben. Igaz, mindkét platformon a Juventus növekszik nagyobb mértékben.
Persze, a papíron lévő számok nem írják meg előre a pályán zajló események forgatókönyvét, úgyhogy a holnapi Bajnokok Ligája döntőjében bármi megtörténhet.
Az infografikában szereplő adatok 2014. szeptember és 2015. május között kerültek felvételre. Az eredeti riportot a linkre kattintva lehet elolvasni.
Forrás: repucom.net