A cikk Lakatos Áron, sportmenedzser, sportbrand kutató tollából származik, aki vendégszerzőként szerepel az oldalunkon!
Számos csapat eszmélt már rá a közösségi média csatornáinak szükségességére. Vétek lenne nem alkalmazni az általa kínált kommunikációs lehetőségeket. Ugyanakkor manapság már nem azon van a hangsúly, használja-e az adott sportoló vagy sportklub, sokkal inkább lényegesebb elem, hogy milyen mértékben és minőségben teszi ezt.
A Manchester City szurkolói bázisa folyamatosan növekszik. Az arab befektetők megjelenése óta – egy-két rossz időszakot leszámítva – a klub minden tekintetben felfelé ível. Ez a pályán elért sikerek és a szurkolói mérőszámokra támaszkodó statisztikák növekedésével is tapasztalható. Azonban ne feledjük el, “két dudás nem fér meg egy csárdában” – ebben az esetben Manchesterben.
A rivalizálás egyik eleme, hogy a Vörösök Ördögök részéről az angol iparvárosban csak egy csapat van, ez pedig a Manchester United. Rooney-ék világszerte több mint 65 millió rajongóval rendelkeznek [Facebook adat], ami azt jelenti, hogy globális szinten a number one manchesteri alakulat – szemben a kék oldalon közel 20 millióan vannak. Ez több és nagyobb piacralépési lehetőséggel bír, valamint magasabb bevételekkel jár. Rendben. De mi a helyzet a Cityvel?
Manchester kék részén sem kell kétségbeesnie a menedzsmentnek. Nem gond számukra, hogy világszerte a Manchester szó hallatán a legtöbbeknek a United jut eszébe. A City legfőbb célpontja Manchesterben gyökerezik. Mit értek ezalatt?
Előttük a lehetőség, hogy másképp értelmezzék a szurkolóikhoz fűződő viszonyukat. Itt az idő, hogy családias légkörű, világhírű klubot hozzanak létre, amely sokkal közvetlenebb hangon és módon tudja tartani a kapcsolatot szurkolóival. Ez a City márkaerejében rejlő igazi lehetőség. Nézzünk erre egy példát! Íme a Manchester City “Be a cityzen” nevezetű kampánya.
Képzeljük csak el a szituációt, amikor újdonsült párunkat bemutatjuk családunknak. Ezt ültessük át sportos közegbe: főszereplőnk Wilfried Bony, az elefántcsontparti származású, profi labdarúgó, akit a Manchester City a téli átigazolási szezonban szerződtetett friss Afrika-kupa győztesként.
Az új játékost és átigazolását nemcsak a különböző médiumok számára ismertették, hanem saját weboldalukon egy játékot hirdettek hozzá fűződően, melynek nyereménye egy videós gyorsbeszélgetés Bonyval. A győztesek feltehették kérdéseiket a manchesteri kékek újdonsült csatárának.
…és itt jön a képbe kedves ismerősöm, Maczelka László, aki a Manchester City táborát gazdagítja. Legutóbbi találkozásunk során említette, hogy folyamatosan követi a meghirdetett játékokat, így a különböző, értékes nyereményekért nem restell harcba szállni. Milyen jól gondolta! Egy nagy adag szerencsének köszönhetően megnyílt számára a Wilfried Bonyhoz vezető út.
Az összeköttetés a Google Hangouton keresztül valósult meg.
Más globális klubok [például Bayern München, Manchester United] és világsztár sportolók [Cristiano Ronaldo, Gary Neville] esetében is tapasztalhattunk már hasonló kezdeményezést, azonban ezek többnyire a Twitter csatornára korlátozódtak, kevésbé személyes és közvetlen módon.
Remek lehetőséget fedezett fel tehát a Manchester City menedzsmentje: jövőbemutató trend alapjait fektetette le, ami a csapatok/játékosok és rajongóik közötti korlátokat igyekszik áthidalni, mi több, lebontani.
Ezt a legjobban pontosan az a tény szemlélteti, hogy akár egy magyar szurkolónak is esélye nyílik beszélgetni kedvenc külföldi sztárcsapata új játékosával.
A videóért kattints a linkre [László és Wilfried Bony beszélgetése 5:17-től tekinthető meg]: