olimpia, Sportmarketing — 2015/02/27 at 16:50

4K TV helyett a virtuális valóságra koncentrál a NOB Rióban

by

Amíg az elektronikai cégek januárban hevesen reklámozták az ultra HD felbontású készülékeiket a technológiai kiállítások csúcsát jelentő CES-en, a NOB televíziós közvetítésekért felelős szerve inkább a virtuális valóságban látja a jövőt.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság [NOB] 2001-ben hozta létre az olimpiai közvetítésekért felelős szervét. Többször is úttörő szerepet vállaltak az ötkarikás játékok során alkalmazott megoldásaikkal, azonban Yiannis Exarchos, az Olympic Broadcasting Services [OBS] vezérigazgatójának legutóbbi nyilatkozata nagy port vert fel. Exarchos ugyanis kijelentette, hogy a 2016-os riói olimpia során nem foglalkoznak az ultra HD felbontású [4K] közvetítéssel, hanem a virtuális valóságra [virtual reality – VR] helyezik a hangsúlyt.

Olimpia közvetítés

Döntésüket azzal indokolta, hogy a közvetítési jogokkal rendelkező társaságok részéről nincsen igény a 4K-ra. Exarchos nem is próbálta szépíteni a helyzetet, mert hozzátette, hogy bár nem a következő olimpia során, de szívesebben kísérleteznek a 4K-nál négyszer nagyobb felbontású 8K-val, mert a két technológia közötti élménykülönbség sokkal nagyobb, mint a jelenleg legelterjedtebb HD és a 4K közötti ugrás. A 2020-as tokiói olimpia megfelelő alkalomnak tűnik majd a 8K tesztelésére.

8K TV táblázat

Addig is az OBS a riói olimpián a virtuális valóságnak szán főszerepet, amely könnyebben vihető mobileszközökre, vagyis mobiltelefonra és tabletre. A VR-hullámot az elektronikai óriások – Samsung, Sony, Google – mellett több hollywoodi stúdió is meglovagolta, de az igazi áttörés még várat magára.

Közvetítő fülke az olimpián

Hogy az OBS jó döntést hozott-e, az idő fogja eldönteni. A számok egyelőre a 4k mellett állnak, mert tavaly egy év alatt értékesítettek több, mint 10 millió készüléket, míg a VR technológia az előrejelzések szerint 2017-re fog eljutni 25 millió háztartásba.

Forrás: broadbandtvnews.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2015.02.27.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close