A világ legtöbbször megosztott reklámja lett a foci vb-hez kapcsolódó, Shakira által előadott ’La La La’, amely a mai napig 5 409 192 megosztást kapott, és a You Tube-on 288 422 699 ember látta, ezzel letaszítva a VW Dark Side hirdetését a dobogó tetejéről.
Az alkotással egy új szakszó született: „trackvertising”. Mit jelent ez, és mi a siker titka?
A trackvertising fogalma röviden: egy zeneszám [track] és egy reklám [advertising] kombinációja. Nem a ’La La La’ az első ilyen alkotás, de magasan ez a legnépszerűbb, és újszerű megoldásaival még tovább csavar egyet az amúgy is hibrid megoldáson.
Shakira három és fél perces művében az alábbi elemek keverednek:
- Labdarúgás, futball-vb, valamint sztárok minden mennyiségben, többek között Neymar, Pique, Messi. Mellettük zászlók, mezek, szurkolók, labdát rúgó gyerekek, freestyle foci. Természetesen maga Shakira is megjelenik a labdával a reklámban.
- Egy konkrét termék, az Activia joghurt szimbóluma, ráadásul, a „Világélelmezési Program” keretében.
- Egy klasszikus pop szám „kellékei”: tánc, hangszerek, ének.
A ’La La La’ kitűnő példája annak a marketing világában egyre erősebb törekvésnek, hogy egy adott hirdetés szórakoztató formában érje el a célcsoportot, az üzenet ne legyen szájbarágós. Az újdonság annyi, hogy itt már nem is egy, hanem két elem –a sport és a zene – együtt segíti a terméket.
Shakira és a foci kapcsolata régi és sikeres. A kolumbiai művésznő énekelte a dél-afrikai foci vb hivatalos dalát a ’Waka-Waka’ című számot, társa az életben Pique, a Barcelona sztárja, így gyakran megjelenik futball mérkőzéseken, továbbá fellépett a brazil vb záróünnepségén is.
A sportmarketing működik, Shakira a világ legnépszerűbb személyisége a Facebookon, több, mint 100 millió követővel világszerte.