labdarúgás, Sportmarketing — 2014/07/31 at 11:50

Bejött a Puma világbajnoki taktikája

by

Kimaradt a sportszergyártók óriási pénzköltési háborújából a Puma az idei labdarúgó világbajnokság során, mégis felülmúlták az értékesítési adatok a cég előzetes terveit.

A német sportszergyártó lecsupaszított kampánnyal vágott neki a futball-vb-nek, azonban a szponzorált válogatottjaik – többek között Olaszország, Chile és az afrikai csapatok – népszerűségének és a márkanagyköveteik – például Mario Balotelli és Cesc Fabregas – kedveltségének köszönhetően mindez az értékesítésben nem mutatkozott meg. A sikert fokozta a világbajnokságra kiadott Puma Tricks cipősorozat könnyű megkülönböztethetősége a televíziós közvetítésekben, ugyanis különböző színű stoplisok alkottak egy párt.

Puma Tricks World Cup Collection

2014 második negyedévében a labdarúgáshoz kapcsolódó felszerelésekből befolyt jövedelem elérte a 241 millió eurót, amely 6,2 százalékos ugrást jelent az előző időszakhoz képest. Ráadásul a mezek és relikviák szolgáltatták a Puma teljes forgalmának több, mint egyharmadát.

Team Puma World Cup 2014

A Puma egy újrapozícionálási folyamaton esik át, ezért sem helyeztek különösebb hangsúlyt a labdarúgó világbajnokságra. A német sportszergyártó augusztusban induló és egészen a 2016-os riói olimpiáig tartó „Forever Faster” kampánya a teljesítménnyel kapcsolatos értékekre fókuszál. A promócióban kiemelt szerepet kap Usain Bolt, valamint a Premier League-ben szereplő Arsenal futball klub, amely a legújabb nagy fogás a Puma szponzori portfólijában.

Forrás: marketingweek.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.07.31.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close