A CSR [corporate social responsibility], azaz a társadalmi felelősségvállalás a vállalatok részéről egyre jobban támogatott dolog, így ennek fényében számos cég tesz a köz, illetve a társadalom érdekében.
Sőt a globális vállalatok esetén ez a tevékenység már alapvető része a működési, illetve marketingstratégiának. Általánosságban elmondható, hogy a nagy vállalatok figyelembe veszik a társadalom érdekeit, tevékenységük tekintettel van üzletfeleikre, beszállítóikra, alkalmazottaikra, részvényeseikre, de ugyanígy a környezetre is. Az üzleti szereplők önkéntesen tesznek lépéseket az őket körülvevő társadalom életszínvonalának javítása céljából.
A CSR tevékenység során befektetett erőforrások, legyen az pénz, forgó eszköz, vagy emberi erőforrás, ROI-ban [return on investment] nem mutatkozik meg, azonban, ha ezt a tevékenységet valaki kreatívan, az általánostól eltérő módon műveli, az akár komoly visszhangnak is örvendhet.
Erre nagyon jó példa az adidas CSR akciója Oroszországban. A német sportszergyártó számára is, az orosz piac egy óriási kiaknázatlan terület, amiben rengeteg potenciál rejtőzik. Ennek tükrében a cég egy nagyon ötletes akcióval hívta fel a figyelmét a legújabb futócipőjére, nem mellesleg abszolválva ezzel egy jó célt.
Az adidas 2013-ban kifejlesztett egy unikális „boost” technológiát, aminek a segítségével futás közben energia termelődik. Az innováció a futócipőbe van beépítve, ami gondoskodik a mozgás közben keletkezett energiáról és annak tárolásáról.
Ezt interpretálván az adidas és az orosz TBWA ügynökség egy roppant jópofa kampánnyal rukkolt elő. A „Charge the city with the energy of running” [Töltsd fel a várost a futás energiájával!] elnevezésű hadjárat négy állomáson [adidas energy run; Autumn Thunder; Color Run; Moszkva Maraton] keresztül zajlott Oroszország nagy futóeseményein.
A szervezők mobil generátorokat adtak több száz futónak, akik a verseny alatt ebbe az eszközbe gyűjtötték össze az energiát, amit egy transzformátor segítségével ki lehetett nyerni és nemes célra felhasználni, ami nem volt más, mint Protvino város egyik sportpályájának a felvillanyozása. A városban 1984 óta nem volt kivilágított pálya, de az akcióval sikerült mosolyt és világosságot csalni az emberek életébe.
S, az emlegetett visszhang?
125 „nem fizetett” médiacikk, 5000 említés a közösségi médiában, s sok-sok boldog és önfeledt ember! S, ahogy a videóban is elhangzik: „ha rendelkezel energiával, meg tudod változtatni a világot!”
Forrás: adidas.com