A digitális forradalom korában, amikor szinte mindenki a weben „lóg”, minden platformnak meghatározó szerepet tulajdonítanak.
A közösségi média egyre inkább növekvő hatása olyan irányokat gerjesztett az információáramlásban és a tartalomszolgáltatásban, amik teljesen új szemléletet igényelnek a felhasználóktól és a vállalati szférától is. Egy amerikai oldal összegyűjtötte kvázi az összes nemzetközileg ismert közösségi oldalt, applikációt, szolgáltatást, ami kimeríti a social média fogalmát. Itt több, mint 200 weblap, alkalmazás, program lett felsorolva, ahol a felhasználók száma szinte minden esetben 1 millió fölött van.
A magyar piacra tekintve, csupán 15-20 olyan platform van, amit rendszeresen használunk, ráadásul a kevésbé népszerű oldalakon a userek száma igen elenyésző. Globális kitekintéssel megállapítható, hogy most már szinte minden a közösségi oldalakon zajlik. 2013-as adatok szerint a Facebook felhasználók száma 1,1 milliárd felett van, a Twitteren 500 millió user regisztrált már, a Youtube 1 milliárd embernek nyújt szolgáltatást, ami napi 4 milliárd videó-megtekintésben merül ki. A többi oldalon, ennél kevesebb a felhasználók száma, de még így is jelentős tömeget „mozgatnak meg”. Az Instagramot 100 millióan használják, 4 milliárd fotóval karöltve, a Flickr [ugyancsak képmegosztó portál] 87 millió fővel és 8 milliárd fotóval büszkélkedhet, a LinkedIn oldalához már 225 millióan csatlakoztak, a Skype-on 280 millióan videó-telefonálnak és végül ott a Pinterest [közösségi képmegosztó weboldal], ahol 48,7 millió felhasználó gyűlt össze a 2010-es, márciusi bejelentés óta.
Ezeken az oldalakon minden mennyiségben és minőségben megtalálhatóak információk, a lehető legszélesebb választékban, így akár sportgazdaság, sportmarketing témakörben is. Jelen esetben az itthon nem túl nagy popularitással rendelkező Pinterest sportgazdasági tartalmát nézzük meg. Egy amerikai Pinterest felhasználó átlagosan 1 óra 17 percet tölt el az oldalon. A legnépszerűbb korcsoport a 25 és 34 közé esik, akiknek a szabadon elkölthető jövedelme igen magas. A felhasználók számára e platform jobb alternatívát nyújt a márkákra való asszociációra, így 17 millió márka is megmutatja magát a site-on. A felhasználók 70 %-kal több pénzt költenek a Pinterestnek hála, mint az egyéb nem-szociális csatornákon.
Ennek tudatában fontos, hogy a piac meghatározó szereplői szerepeljenek ezen az oldalon. A többnyire, az USA-ra fókuszáló sportgazdasági tartalmak is sok érdekességet tartogatnak, mivel nagyon könnyű megosztani a grafikai ábrákat, listákat, infógrafikákat. A legfőbb témakörök, amiket meg lehet találni az oldalon:
- Általános sportgazdasági információk
- Infógrafikák
- Közösség és sportgazdaság
- Sportgazdasági könyvek
- Sportos ünnepi kártyák
Ezen kívül még a „speciális” tartalom is megjelenik, ami csupán a szórakozást szolgálja. Itt akár sportos Harlem Shake vagy Gangman Style videókat is láthatunk.
Hogy érdemes-e itthon próbálkozni? A látókörünk kiszélesítésére igen jó alternatíva és még a szórakoztatást is egy magasabb fokozatba tudjuk kapcsolni! Hajrá!
Forrás: expandedramblings.com