Főszponzora, a Jumeirah Group kiesése után úgy tűnt, már semmi sem akadályozhatja meg a golfozók világranglistáját vezető Rory McIlroy-t, hogy megkösse pályafutása legjövedelmezőbb szerződését a Nike-val, amikor a sportolót szintén szponzoráló Oakley pert indított partnere megtartására.
Miután Rory McIlroy két komoly szponzora – a 2007-es profivá válása óta mellette álló Jameirah Group és Acushnet páros – közül egyik sem hosszabbította meg 2012 után a szerződését, már nyeregben érezhette magát a Nike a világelső golfozóval kapcsolatban. Az Oakley azonban másként gondolta, és bírósági úton próbálja meg fenntartani kötelékét a sportolóval.
Persze nem alaptalanul. Az Oakley szerződése McIlroy-jal tartalmaz egy olyan pontot, amely szerint a sportszergyártó előnyt élvez, ha ugyanolyan ajánlatot tud tenni, mint bármelyik versenytársa a sportoló szemüvegére vagy ruházatára vonatkozóan.
A képet árnyalja az az email, amit az Oakley képviselője küldött McIlroy ügynökének, amely szerint az Oakley kilép kapcsolatból [„We are out of the mix.”]. Tovább bonyolítja az ügyet, hogy McIlroy ügynöke ezután is levelezett az Oakley képviselőjével, sőt még azt az összeget is megadta, amellyel az Oakley-nak versenyre kellett volna kelnie a Nike-val szemben. McIlroy képviselője végül csak ezután adta tudtára emailben az Oakley-nak, hogy nem kívánják a szerződést 2012 után folytatni.
A Nike a tervek szerint tetőtől talpig felöltöztetné McIlroy-t: cipőt, ruházatot, kiegészítőket és golffelszerelést is biztosítana számára az évente 20 millió dollárt érő megállapodás keretében.
Forrás: espn.go.com