1979. Ekkor rendezték meg először Párizs és Dakar [Szenegál] között a legnagyobb tereprally versenyt. Azóta csupán a név és az embert próbáló küzdelem maradt meg, mivel az eseménysorozat átkerült Dél-Amerikába.
Immáron ötödik esztendeje, hogy a Dakar-karaván otthagyta a fekete kontinenst és Dél-Amerika kegyetlen vidékein árasztja a benzingőzt. Három ország: Peru, Argentína és Chile vesz részt az idei szervezésben és a lebonyolításban. A viadal történetében először, a perui Atacama–sivatag kíméletlen dűnéi között kell megharcolni a két- és négykerekűeknek, hogy elérkezzenek január 20-án Santiago de Chilébe. A megmérettetés január 5-én indult Limából, Peru fővárosából, ahol 189 motoros, 155 autós, 40 quados és 75 kamionos vette a fejébe, hogy legyűri a 8400 kilométert.
A szervező államok örömmel vállalják a megmérettetést, mivel a nagy munka ellenére számos előnyük származik a rallysok száguldásából. A Xinhua – a kínai kormány hivatalos hírügynöksége – szerint a verseny komoly gazdasági boomot idéz elő Peruban, ahol a nemzetgazdasági növekedés mellett, a turizmusból és a kereskedelemből is jelentős többletbevételek prognosztizálhatóak.
Az illetékesek szerint ebben az évben a Dakar Rallyból és az azt körülvevő nemzetközi promóciókból, hírekből körülbelül 500 millió dollárnyi haszna származik az országnak. Míg az egyéb, más szektorokban elköltött összegekből is további 200, illetve 250 millió dollár addíciós tétel keletkezik. Az éttermi foglalások és a szállodák vendégéjszakáinak száma szignifikánsan megnövekszik ebben az időszakban, amíg a konvoj Argentínába, illetve Chilébe nem ér.
A miniszter elégedettségét fejezte ki, hogy országa részese lehet egy ekkora projekt kivitelezésében, hozzátéve, hogy ezúttal komolyabb kapacitást fordítanak a szolgáltatások minőségére.
Peru megközelítőleg 50 000 turista érkezésére számít, beleértve a 3200 pilótát, szakembert, mérnököt a világ 55 országából.
Forrás: business-standard.com