kézilabda, Sportszponzoráció — 2012/08/13 at 08:00

Az FTC kézilabda utánpótlás szponzorációs modellje

by

A cikk Galla Pétertől származik, aki vendégszerzőként szerepel az oldalunkon!

Az utánpótlássport többnyire nem nyereséges. Sok kiadással jár a fiatalok képzése (edzéslehetőség biztosítása, versenyeztetés, megfelelő szakemberek biztosítása), a médiaérdeklődés pedig igen alacsony. Érthető módon a szponzoroknak fontos, hogy cégük, termékük megkapja a megfelelő figyelmet, így sokan elkerülik a fiatalokat.

Csapatsportágak esetében a klubok jelentős része csak annyit költ a „hátországra”, amennyit nagyon muszáj, a döntéshozók inkább a kirakatcsapatba, a felnőtt profik közé igazolnak plusz egy játékost, vagy az életben maradásért küzdenek. Mit lehet ilyenkor tenni? Lehet ülni és panaszkodni, vagy kitalálni egy működőképes, mindenki számára vonzó modellt. Az FTC kézilabda-szakosztályánál az utóbbit választották.

Két éve kezdték el felkutatni a szponzorokat az utánpótlás számára egy egyedülálló támogatási modellel, amelynek köszönhetően azok is kiemelt szerepet kapnak, akik nem engedhetik meg azt, hogy nagy támogatási összeggel segítsék kedvenc csapatukat. Ehhez persze elengedhetetlen volt egy korszakalkotó zseniális ötlet, melyet nem félt alkalmazni a most már kétszeres KEK-győztes csapat menedzsmentje. A rendszerről Novák András utánpótlás- és marketingigazgató mesélt. „Vannak olyan cégek, amelyek nem tudnak annyi pénzt áldozni a sportra, amely elegendő ahhoz, hogy markáns megjelenést kapjanak a felnőtt csapatnál, ezért egy sokkal szerényebb összegért elkezdtünk főszponzort keresni minden utánpótláscsapat mellé. Ez azt jelenti, hogy minden támogató a saját csapatánál megkapja azokat a lehetőségeket, amit a nagycsapatnál a főszponzor, csak sokkal kisebb összegért.”

A szakember elmondása szerint évről-évre továbbfejlődik az együttműködés szponzor és a választott korosztálya között. „Amikor elindultunk, az ajánlatunk hat sorból állt, amit a visszajelzések alapján továbbfejlesztettünk. Jelenleg két A4-es oldalon soroljuk fel azokat a lehetőségeket, amiket az utánpótlás támogatóink igénybe vehetnek. Ebbe beletartozik az, hogy a támogató nevét felveszi a csapat, felkerül a játékosok mezére, elhangzik a reklámokban és molinó is kihelyezhető” – mondta Novák András, aki rámutatott arra is, hogy a szponzorációban is létezik utánpótlás-nevelés. „Természetesen igyekszünk a kisebb szponzoroknak a felnőtt mérkőzéseken megjelenést biztosítani, így beleszagolhatnak a „profi” a közegbe is. Tetszik nekik, mert utánpótlás-támogatóink nagyobb része elmozdul a felnőtt csapat felé is, amiből megint csak mindenki profitál”

Úgy tűnhet, hogy ezt a rendszert elsősorban a csapattagok szülei vállalják be. Kezdetben így is volt, azonban nagyot változott a helyzet. Elsőként a Kockás túrórudat gyártó Piros Kockás Kft. kapcsolódott be „külsősként”, 2011 őszén. „Amikor megkereste Novák András cégünket a kiajánlójával, számunkra nem volt kérdés, hogy érdemes együttműködni az FTC-vel” – kezdte Pemmer István, a Piros Kockás Kft. ügyvezetője. „Azon kívül, hogy tulajdonostársamnak és nekem is szívügyünk az utánpótlás nevelés, az egyedi ötlet fogott meg bennünket, örültünk, hogy kicsiben nagyok lehetünk az FTC-Kockás Öcsi segítésével. Arra gondoltunk, hogy belekóstolunk a sportszponzoráció világába, és ha tetszik, akkor maradunk. A klub és András hozzáállása, a folyamatos fejlődés, a kapcsolatrendszer – ami a klubon keresztül rendelkezésünkre áll – és a nagy csapat közelsége együtt meggyőzött bennünket arról, hogy érdemes a magyar sportba, az FTC-be fektetni. Emellett persze nem kis büszkeséggel tölt el minket, hogy a jövő híres kézilabdázóinak képzéséhez nyújthatunk segítséget, hiszen a tulajdonostársamnak és nekem is szívügyünk ” – mondta az ügyvezető.

Az FTC kézilabda szakosztálya 16 utánpótlás csapatot versenyeztet, amelyben benne van az NB1/b-ben szereplő férfi első (utánpótláskorú játékosok alkotta) csapat is. A legtöbbjüknek már van főszponzora és a budapesti kerületek (Ferencváros, Józsefváros, Zugló) közül is egyre több kapcsolódik be a támogatási rendszerbe, hogy együttesen megteremtsék a mindenki számára elérhető sportolás lehetőségét. Ennek köszönhetően egyre több gyerek választja az FTC kézilabda szakosztályát, amelyben minden korosztály megtalálja a szintjének megfelelő képzési formát, a legkisebbek szivacslabdával űzik a sportot.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Magyar sport startup a legjobbak között

A Sportwavez egy lépésre van attól, hogy a hazai megjelenéssel együtt nemzetközi szinten is bemutatkozzon. A magyar startup forradalmasíthatja az...

Close