olimpia, rövidhír, Sportmarketing — 2012/06/26 at 08:00

Közösségi Olimpiát rendez a Facebook

by

Speciális, a szokásos timeline formájú megjelenéstől eltérő Facebook oldalt kapott a londoni olimpia: sportolók, nemzeti olimpiai bizottságok és olimpiai sportágak egy helyen.

Explore London 2012 néven a londoni olimpiai játékoknak dedikált Facebook oldal indult. A különleges gyűjtőoldalon keresztül az ötkarikás játékokon részt vevő sportolók kommunikálhatnak a szurkolókkal, beleértve a személyes posztokat és saját fotók feltöltését – videó tartalmat nem, mert az a televíziós közvetítő társaságok kiváltsága. A Facebook történelmi képekkel és a figyelemre méltó eseményekre vonatkozó érdekes információkkal járul hozzá az oldalhoz, hogy valóban a 2012-es legyen az első „Közösségi Olimpia”.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság [NOB] 18 hónapja kezdte a közös munkát a Facebookal. Jelenleg mintegy 250 sportoló szerepel az oldalon a több mint 10 ezer résztvevő közül. Ez a szám, az olimpia közeledtével, a következő hetekben várhatóan rohamosan növekedni fog. A szokásos timeline formájú megjelenéstől eltérő Facebook oldalon a sportolókon kívül szerepelnek a nemzeti olimpiai bizottságok [a Magyar Olimpiai Bizottság Facebook oldala a cikk írásának időpontjában még nem volt köztük, ahogyan magyar sportolót sem találtunk] és az olimpiai sportágak is.

Noha a Facebook komoly energiát fektet a hirdetőkkel és márkákkal való együttműködésbe, hogy az olimpiai érzést a közösségi hálóba integrálja, az Explore London 2012 oldalon egyáltalán nem jelenít meg hirdetéseket. A várhatóan több millió látogató érdeklődésére számot tartó oldal vonzaná a reklámozókat, de a Facebook ezzel a lépéssel kíván az olimpia tisztasága előtt tisztelegni.

Az olimpia kapcsolata nem kizárólagos a Facebookkal: egyedi ötkarikás oldalak készülnek Google+-ra, Twitterre, Foursquare-re, Tumblr-re, Instagramra, valamint egyes országspecifikus közösségi portálokra – például a kínai videómegosztó Youkura – is. A korábbi szigorú szabályozások után a Nemzetközi Olimpiai Bizottság nyitni igyekszik a közösségi média irányába, ugyanakkor próbálva megtartani a többmillió dollár értékű szerződésekkel rendelkező kereskedelmi partnerek exkluzív kiszolgálását is.

Forrás: techcrunch.com

4 Comments

  1. azt nem tudod véletlenül, hogy magyar sportolók oldalát hogyan lehetne hozzáadni? mert hajlandóság éppen lenne erre, csak nem találunk sehol olyan opciót, ahol ezt meg lehetne tenni, és még csak üzenetet se lehet küldeni ott, h megkérdezzük, se egy mail-cím, semmi… így nem is lesz magyar olimpikon a listában :S

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Puskás, Darnyi és Egerszegi metrómegálló Londonban

Az Olimpiai Legendák Térképével új arculatot kapott a londoni metróhálózat, mind a 361 metróállomást átnevezték egy-egy felejthetetlen sportolóról.

Close