Egy reklám akkor jó, ha emlékezünk rá, beszélünk róla, továbbadjuk a másiknak, megmosolyogjuk, vagy éppen elborzadunk tőle. Minden reklámügynökség célja, hogy ilyen típusú reakciókat váltson ki az emberekből.
A reklámok esetében vannak bizonyos területek, ahol napról napra zseniális alkotásokat, már-már művészi kiadványokat lehet találni. Ezek sokszor egy egyszerű séma alapján megalkotott koncepció segítségével formálódnak a „nagy, egyedi” megoldásig. Ilyenek az FMCG [Fast Moving Consumer Goods] termékek, az autóreklámok, az üdítő-, illetve energiaital promóciók. Azonban a sport nem tartozik ide.
A sportban alkalmazott sablonos megoldások nem keltik fel az emberek figyelmét, így ebben a szférában különös hangsúlyt kell fektetni az unikális, kreatív ötletekre. Maga a sport, mint terület kiváló lehetőséget nyújt az ügynökségek számára, hogy maradandót alkossanak, azonban ez nem mindig sikerül. De szerencsére vannak kivételek. A továbbiakban következzenek sporttal kapcsolatos printek a világ minden tájáról:
2. Barclays Szingapúr Golf Open
A szingapúri pálya az egyik legnehezebb versenynek számít a világon. Az ügynökség célja volt, hogy hangsúlyozzák a valós nehézségét ennek a sportágnak, kiemeljék a kellő szakértelmet, ami a golfhoz szükségeltetik. A billiárdasztal kialakítása élethűen követi a golfozók számára megmutatkozó bonyodalmakat. Az akció keretében 23 ezer fős közönséget sikerült kicsalogatni a versenyek helyszínére.
3. Német Olimpia Sportszövetség
Őszinte: ha nem mozogsz, dagadt leszel.
4. Doppingellenes francia kampány
5. Indiai sportbár
6. Barcelona vs. Real Madrid promóció Ecuadorból
7. Kanadai toborzás…
…a meleg rögbicsapatba.
8. „Cápamatrac” német módra
9. Női golfot népszerűsítő plakát Mexikóban
10. Vancouveri Téli Paralimpia
Forrás: adsoftheworld.com