2010 augusztusában az aktív Facebook felhasználók száma elérte az 500 millió főt szerte a világon. Ez nem csupán a vállalat történetében, hanem a sportklubok életében is egy komoly mérföldkövet jelentett.
A Sporting Intelligence már akkor is összegyűjtötte a közösségi portál legnépszerűbb csapatainak a követőit, ahol [meglepetésre] az első helyen a török labdarúgó klub, a Galatasaray tanyázott. Akkoriban még a közösségi marketing gyerekcipőben járt, azonban a török klub vezetősége hamar felismerte a social media nyújtotta lehetőségeket, s ezt nyomatékosítván 2009. május 14-én, a klub hivatalos Facebook oldalának segítségével, el is kezdték a virtuális fanok gyűjtögetését.
18 hónappal az első megfigyelést követően a tegnapi napon a site egy újabb listát tett közzé, ahol a Facebook – jelenség széles körű elterjedésének köszönhetően a globális klubok – sportágtól függetlenül – óriási szurkolói hálózatokat építettek ki. A Barcelona, a Real Madrid és a Manchester United már-már külön kategóriát képviselő együttesek, hiszen, ezen óriások fanjainak száma már meghaladta a 20 millió főt. A listán szereplő top 20 csapat közé, tíz labdarúgó klub, négy NBA csapat, három NFL csapat, kettő baseball csapat, illetve az indiai krikett válogatott fért be.
A klubok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a Interneten történő kapcsolattartásra. A közösségi oldalak segítségével lebonyolított, egyszerűbb kommunikáció lényeges szerepet játszik a csapatok marketingstratégiájában is. Komoly összegeket fordítanak a megfelelő működésre, s külön apparátus foglalkozik az ilyen típusú interakciók fenntartásával és ápolásával.
Forrás: sportingintelligence.com