A Nike számos csapatot szponzorál az európai labdarúgás élvonalába tartozó klubok közül, ugyanakkor a golfban is komoly érdekeltségei vannak. Egy újdonságnak számító akció keretében összekapcsolta a két sportágat, illetve szponzoráltjait, és futball témájú golf-felszereléseket vezet be a piacra.
Az európai topcsapatok közül az Internazionale, a Barcelona, a Manchester United, az Arsenal, a Juventus és a Celtic játékosai is Nike mezben futnak ki a zöld gyepre. Egy másfajta pázsiton, a golfpályákon hasonló a helyzet: számos magasan jegyzett golfozó – többek között Charl Schwartzel, Tiger Woods, Lucas Glover – versenyez a Nike színeiben. Az amerikai sportszergyártó egy kreatív megoldással összekapcsolta a két sportágat, illetve szponzoráltjait, és a labdarúgásban szerzett pozitív márkaasszociációt átviszi a golfba, ugyanis ősztől kapható lesz a futball témájú golf termékvonala.
A Nike különleges dizájnnal ellátott golf-felszerelései novemberben kerülnek a boltokba. A bevezetési szakaszban a golfcipőket és golftáskákat a nagyobb Nike, illetve golf szaküzletekben lehet majd beszerezni, míg az egyéb felszereléseket – pólókat, kiegészítőket – a labdarúgó klubok shopjaiban, valamint a Nike online áruházán keresztül.
Az első golfozó, aki az új, egyedi Nike golf termékeket használhatta, Francesco Molinari. A kétszeres European Tour győztes olasz sportoló a torinói BMW Italian Openen kedvenc labdarúgó csapata, az Internazionale színeit viselte. Az Inter logója és márkaelemei szerepeltek Molinari cipőjén, pólóján és golftáskáján. „Imádom azt az ötletet, hogy megmutathatom szurkolói hűségemet más sport-kontextusban is, bár a testvérem biztosan sokat piszkál majd, mert ő Juventus drukker” – nyilatkozta a golfozó.
A megállapodás része, hogy az együttműködésben szereplő futballcsapatok játékosai a saját klubjuknak dedikált Nike golf-felszereléseket használják majd, amikor golfozásra kerül a sor.
Forrás: golftoday.co.uk