A labdarúgó világbajnokság során a Dél-Afrikába látogató turisták költése jelentős pozitív hatással volt az ország gazdaságára. Csak a Visa bankkártyával történő fizetések összege átlépte a 300 millió dollárt.
A Visa jelentése szerint a június 1. és július 11. közötti időszakban azok a külföldi utazók, akik a cég bankkártyáit használták, 312 millió dollárt költöttek el Dél-Afrikában. Ez 70 százalékkal, vagyis 128 millió dollárral több, mint az egy évvel ezelőtti, ugyanebben az időszakban mért adat. A turisták a 41 nap alatt 2,2 millió tranzakciót hajtottak végre – átlagosan 54 ezret naponta -, amely 79 százalékos növekedést jelent a tavalyi periódushoz képest.
Amerikai [19,05 százalék], brit [19,03 százalék], ausztrál [4,7 százalék], brazil [4,2 százalék] és francia turisták voltak a leginkább költekező kedvükben. Ebből az öt országból érkezett szurkolókhoz köthető a külföldiek pénzkiadásának 51 százaléka.
Az afrikai kontinenst tekintve a Mozambikból, Botswanából és Angolából Dél-Afrikába látogatók használták legnagyobb mértékben a Visa kártyájukat, összességében rendre 8,1, 7,47, és 6,5 millió dollárt költve.
Nem meglepő módon a fizetések a tipikus üzleti és szabadidős utazás szektorokban voltak a leginkább jellemzőek. A pénzköltés több, mint 90 százaléka a légi utazás, szálláshelyfoglalás, autókölcsönzés, éttermi étkezés és kiskereskedelmi vásárlás kategóriákban történt.
A Visa első alkalommal volt a FIFA hivatalos pénzügyi szolgáltató partnere a világbajnokságok során, és elégedettek az első tapasztalatokkal. „Globálisan szemlélve a dolgokat, egy öt héten át tartó csodával hoztunk létre asszociációt, ami jót tesz az üzletnek. Ha az emberek szeretik a labdarúgás, és mi is szeretjük a labdarúgást, akkor az emberek szeretni fognak minket. Ez a háromszög jó hatással van a márkaépítésre és a Visa kedveltségének növelésére. Ezenkívül sok bank is a Visa termékeken keresztül szervezett promóciókat. 4000 nyertest hoztunk ide a világ minden tájáról, amely nagyszerű módja a Visa kártyával való fizetés iránti érdeklődés felkeltésére” – mondta Andrew Woodward, a cég szponzorációs és marketing vezetője.
Forrás: finchannel.com, businessday.co.za