A Virgin Atlantic a bajba került British Airways-t váltja a szövetség hivatalos légitársaságaként, míg a Telekom Malaysia-val kötött szerződés az angol futball előkelő ázsiai pozícióját erősíti tovább.
Az Angol Labdarúgó Szövetség [FA] kihasználta a futball vb miatt a sportág iránt megnőtt figyelmet és átstrukturálta szponzori portfolióját. Világbajnoki résztvevőként az elmúlt pár hónapban előnyös szerződést kötött a Fiat, Mars, McDonalds és Carlsberg cégekkel. Ehhez a körhöz csatlakozott legutóbb a Virgin Atlantic és a malajziai Telekom.
Az angol válogatott a legutóbbi három vb-re a British Airways-szel utazott, ahogyan az megszokott a brit csapatok körében. A légitársaságot azonban sztrájkkal fenyegetik a fedélzeti dolgozók, akiket hátrányosan érintenének a vállalatnál tervezett jelentős költségcsökkentések. Ezért került képbe a Virgin Atlantic, amely az együttműködés értelmében a VIP utasoknak kijáró luxus körülményeket biztosítja a 23 tagú keretnek és kísérőiknek.
A malajziai Telekommmal kötött szerződés fontos részét képezi az angol labdarúgás Távol-Keleten való népszerűsítésének. Nemcsak a klubcsapatoknak érdemes kiemelt figyelmet fordítani a hatalmas potenciállal rendelkező ázsiai piacra, nyári túrákkal, japán és kínai nyelvű tartalommal a hivatalos honlapokon, hanem a nemzeti válogatottak is kezdik felismerni, hogy ugyanolyan márkaerővel bírnak és számukra is léteznek jövedelmező megoldások a lehetőségek kiaknázására.
A telekommunikációs cég kizárólagos jogot kapott az angol kereszt felhasználásával készült merchandising termékek értékesítésére és a játékosok képeinek használatára marketing tevékenységük során. A malajziai televízióban futó, a dél-afrikai labdarúgó világbajnokságon résztvevő csapatokat és sztárokat bemutató sorozatban pedig az angol válogatott lesz majd a fókuszban.
Forrás: sports-city.org, marketingweek.co.uk