A sorozat hivatalos szponzora, a MasterCard által végzett kutatás bepillantást enged a Bajnokok Ligájában való szerepléssel kereshető összegekről.
Azt már a Debrecen esetéből eddig is tudni lehetett, hogy az UEFA 3,8 millió eurót fizet minden csapatnak, amely kvalifikálja magát a Bajnokok Ligájába és 3,3 milliót (550 ezer/meccs) a csoportkörben való részvételért. Az ebben a szakaszban elért győzelem 800 ezer, a döntetlen 400 ezer eurót hoz a kasszába. A prémiumok a későbbiekben a következőképpen alakulnak: a kieséses szakaszba jutás 3 millió, a negyeddöntő további 3,3 millió, az elődöntő 4 millió eurót ér. A sorozat győztese 9 millió euróval gazdagszik, míg a második helyezett 5,2 millióval vigasztalódhat. Ezek alapján az a Bajnokok Ligája győztes csapat, amelyik minden meccsét megnyeri csak az UEFA prémiumokból 31,2 millió eurót szedhet össze.
A MasterCard tanulmány szerint a 2009-es győzelem a Barcelona számára a kereskedelmi és marketing bevételekkel együtt összesen 110 millió eurót ért, de a döntőben alulmaradó Manchester United is legalább 65,5 millióval zárhatta a tavalyi BL-t. Ami jelzi, hogy UEFA prémiumok csak az üzlet töredékét képezik.
Honnan származik akkori a többi pénz? Nézzük milyen részösszegekből tevődik össze a címben említett 50 millió euró az elemzés szerint: az UEFA által a részvételért, győzelmekért, továbbjutásokért fizetett tételek [átlagosan € 14 millió, vagyis 28 %-a bevételeknek], az UEFA kereskedelmi bevételeiből kapott részesedés [€ 12 millióra becsült adat, 24%], jegyeladás [€ 10 millióra becsült adat, 20%], kereskedelmi és marketing bevételek, beleértve a merchandisingot, az étel-ital értékesítést [€ 8 millióra becsült adat, 16%], valamint a játékosok értékének növekedése [€ 6 millióra becsült adat, 12%]. Ezek az értékek természetesen tovább nőnek, ahogyan egy csapat egyre tovább menetel az egyenes kieséses szakaszban.
A 2009-es naptári évet tekintve Anglia, Olaszország és Spanyolország csapatai szerezték a legtöbb bevételt a Bajnokok Ligája szerepléssel, mert ezek az országok kvalifikálták a legtöbb klubot a csoportkörbe, illetve az egyenes kiesés szakaszba, valamint a két döntőst is ők adták.
A kutatást vezető Simon Chadwick, a világ egyik legtekintélyesebb sportközgazdásza szerint a tanulmányból kiderül, hogy a Bajnokok Ligája 6 milliárd eurós szelete az európai gazdaságnak, amely a legutóbbi, németországi világbajnoksággal azonos nagyságrendet jelent.
Forrás: sportbusiness.com