A 2012-es játékok rendezői bejelentették, hogy a korábban költségcsökkentési okokból elvetett külső burkolati koncepciót mégis megvalósítják a londoni Olimpiai Stadion körül, mert sikerült olyan partnert találniuk, aki megfinanszírozza a beruházást.
A májusban átadott 80 ezer férőhelyes londoni Olimpiai Stadiont eredetileg egyedi külső dizájnnal tervezték, de költségcsökkentési okokból az építkezésnek ezt a részét tavaly októberben a rendezők elvetették. Hozzávetőlegesen 7 millió fontot spóroltak a lépéssel, de a napokban sikerült megállapodniuk az olimpiai mozgalom globális partnerével, a Dow-val, amely vállalta finanszírozás terheit. A vegyiparban érdekelt cégnek köszönhetően így elkészülhet a 336 darab 25 méter magas és 2,5 méter széles egyedi panelből álló külső burkolat a stadion körül.
A külső héj 2012 tavaszára lesz kész, feldobva a sok kritikát kapott létesítmény kinézetét, amelyet sokan unalmasnak találtak a pekingi olimpia látványos Madárfészek Stadionjához képest. A burkolatnak lehetővé teszi, hogy szép képekkel és fényjátékokkal világítsák meg az Olimpiai Stadiont, míg a Dow hirdetéseket helyezhet el rajta egészen egy hónappal a játékok kezdete előtti határidőig, amikortól már tilos az olimpiai létesítményeken való hirdetés.
A beruházás a Londoni Olimpia Rendezőbizottságának [LOCOG] fenntarthatósági elveivel összhangban valósul meg, tehát a Dow a játékok végeztével újrahasznosítja a felhasznált anyagokat. A speciális eljárással készített elemek eleve 35 százalékkal könnyebbek lesznek, mint hagyományos társaik, valamint gyártásuk kisebb környezeti terhelést jelent az átlagosnál.
Forrás: dow.com