A brit Channel 4 tévécsatorna csodálatos beharangozót készített a riói paralimpiai játékok közvetítésével kapcsolatban. A szuperemberek köztünk vannak!
Mindig nagyon nehéz feladat egy sikeres reklámkampány folytatását elkészíteni. Főleg, ha egy olyan reklámkapmány folytatásáról van szó, amelyik több nemzetközi díjat is elnyert és jelentős szerepet játszott abban, hogy a paralimpia megítélésének átalakításával a 2012-es játékok nézettségi rekordot döntsön.
A Channel 4 tévécsatorna a négy évvel ezelőtt megkezdett vonalat vitte tovább az idei paralimpiai játékok beharangozójával. A téma ugyanúgy a szuperemberek [Superhumans], ezúttal azonban nemcsak sportolók tűnnek fel a reklámban, hanem más mozgássérült emberek, például táncosok és zenészek is. A szereplőket a világ minden tájáról válogatták, Amerikától kezdve, Európán át, Ausztráliáig. A készítők számára fontos szempont volt viszont, hogy a fogyatékosságok széles skáláját bemutassák.
A reklámspotot 12 nap alatt vették fel, a Matt Stutzman íjászt ábrázoló jelenetet kivéve, mindegyiket az Egyesült Királyságban található helyszíneken forgatták. A készítők szerint egyáltalán nem okozott nehézséget az, hogy mozgássérültekkel dolgoztak, mert minden szereplő nagyon tehetséges a maga területén és valamennyien professzionális hozzáállást tanúsítottak. Kiemelték azonban, hogy sokkal nehezebb dolguk volt a forgatási helyszínek akadálymentesítésében, ami ráébresztette őket arra, hogy ez mekkora probléma lehet a fogyatékkal élők számára a mindennapokban.
A reklámspot teljes és rövidített változata egy hónapon át minden nap képernyőn lesz a Channel 4 tévécsatornán. Feliratozott, jelbeszéddel kísért és hangalámondásos változata elérhető a Channel 4 közösségi média platformjain. A filmet a brit mozik is vetíteni fogják a programjuk során. A reklámot print és közösségi média kampány is támogatja, amelyben bemutatják a szereplők egyedi történeteit.
A filmzenét Sammy Davis Jr. szolgáltatta a Yes I Can című dallal.
A 2016-os paralimpiai játékokat szeptember 7. és 28. tartják Rióban.
Forrás: creativereview.co.uk