A vállalat a múlt hónapban jelentette be üzleti átrendeződési tervét, ami kétségessé tette számos partnerségét az Európai Unióban.
A stratégiai váltás magában foglalja a kiskereskedelmi egységek gazdaságosságának javítását, a költségek csökkentését és a likviditás maximalizálását. A Cazoo 2022 júniusától 2023 végéig több mint 200 millió angol font [232 millió USD] készpénzmegtakarítást tervez. A vállalatnál körülbelül 750 munkakör lesz érintett a változásban – ennyi embertől válnak meg, vagy szervezik át munkakörét.
Miután a Cazoo online autókereskedő 2019-ben elindult az Egyesült Királyságban, 2020-ban a kontinentális Európában is agresszív terjeszkedésbe kezdett. Ennek részeként tavaly február óta 200 millió eurót [202 millió USD] költött a németországi Cluno, az olaszországi BrumBrum és a spanyolországi Swipcar felvásárlására. A sportszponzoráció ideális eszköznek bizonyult a Cazoo márka új piacokon való meghonosítására, a márkaismertség, a brand awareness kialakítására.
Augusztusban Alex Chesterman, a Cazoo vezérigazgatója azt mondta, hogy a cég „a lehetőségek teljes skáláját” vizsgálja, amikor arról kérdezték, hogy eladná-e az európai cégeit, vagy teljesen bezárná-e azokat. Hozzátette, hogy a Cazoo-nak „csökkentenie kell a pénzégetést”. Az év első felében a veszteség több mint kétszeresére, 243 millió angol fontra [282 millió USD] nőtt.
Most a vállalat úgy döntött, hogy leállítja az európai üzletágat, Chesterman szerint ez egy „nehéz döntés”, de szükséges volt ahhoz, hogy a Cazoo a jövő év végére a nyereségesség útjára lépjen.
Ez azt jelenti, hogy a Cazoo kiterjedt szponzori portfóliója az Egyesült Királyságon kívüli piacokon megszűnik. Ez magában foglalja a francia, német, olasz és spanyol élvonalbeli labdarúgó klubokkal, például a Marseille-jel, a Freiburggal, a Bolognával és a Real Sociedaddal kötött megállapodásokat.
„Számos partnerségünk van Európában, és együttműködünk üzletfeleinkkel, hogy minden érdekelt számára a kapcsolatok rendezett felszámolását biztsoítsuk” – mondta a Cazoo szóvivője.
A vállalat nem erősítette meg a partnerségek megszüntetésének pénzügyi költségeit vagy időkeretét. A Cazoo folytatja az Egyesült Királyságbeli szponzorációkat, amelyek között található a Premier League-ben szereplő Aston Villával kötött megállapodás. A labdarúgás mellett a szigetországban népszerű többi sportág – krikett, rögbi, snooker, darts, lóversenyzés – területén is maradnak.
A Cazoo arra tette fel a tétet, hogy a sportszponzoráció lesz a kulcs az európai piac feltárásához. A vállalat azonban rövidtávon nem tudta az ismertséget értékesítésre váltani. A múlt hónapban Stephen Morana, a Cazoo pénzügyi igazgatója megerősítette, hogy az online autókereskedő kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti [EBITDA] veszteségi rátája Európában negyedévente nagyjából 25-30 millió angol font körüli összegre jön ki. Az érintett futballkluboknak most új főszponzor keresésébe kell kezdenie. Tekintettel a Cazoo által eredetileg ígért kötelezettségvállalásokra, ez a vadászat a csapatok számára egyszerre meglepő és kellemetlen.
Forrás: sportspromedia.com