Amikor Dan Porter az atlantai Truist Park tulajdonosi lakosztályában ült, és a Braves baseballcsapat hazai nyitómérkőzését nézte április 7-én, egy szerinte jó befektetési ajánlatot tett a Liberty Media vezérigazgatójának, Greg Maffeinek. Minden generációnak megvan a maga “dolga”: egy újfajta viselkedés – mondta Porter Maffei-nek. És amikor a médiafogyasztásról van szó, a digitális generáció Porter sportcégéhez, az Overtime-hoz igazodik.
Úgy éreztem, hogy elég meggyőző voltam” – mondta Porter az amerikai Forbesnak. “Az emberek elővesznek egy kamerát, és máris tudnak tartalmat készíteni. De tudnak-e márkát építeni? Ez a mi különleges plusz hozzávalónk.”
Az Overtime bejelentette, hogy a Liberty Media 100 millió dolláros finanszírozási kört vezetett, amelynek a Winslow Capital befektetési cég is részese. Olyan korábbi befektetőkhöz csatlakoznak, mint az Amazon-alapító Jeff Bezos Bezos Expeditions nevű cége, a Morgan Stanley Counterpoint Global alapja és a Sapphire kockázati tőkecég, amelyek mind növelték részesedésüket. Konkrét összegeket nem közöltek.
Porter szerint a “D sorozat” megduplázta a vállalat értékét, amely így több mint 500 millió dollárra nőtt. “Úgy gondolom, hogy ezen a versenyképes piacon tisztességesen megbecsülnek minket” – mondta Porter.
A Liberty Media a mélyére ásott
Az Overtime működteti az Overtime Elite, azaz az OTE középiskolai kosárlabda ligát. A liga legalább 100.000 dollárt garantál a középiskolásoknak a részvételért, és további 100.000 dollárt biztosít az egyetemi költségekre. Márciusban az Overtime elindította második üzletét, az OT7 nevű, hét a hét elleni amerikai foci ligát az NFL sztárjával, Cam Newtonnal együttműködve.
Porter elmondta, hogy Maffei már körbejárta az OTE atlantai komplexumát, és a Liberty vezetői “őrült mennyiségű átvilágítást végeztek”, mielőtt pénzt ajánlottak volna fel. “Minden szerződést átnéztek” – mondta Porter. “Még a hirdetőinket is felhívták, és tényleg beleásták magukat a dolgokba.”
A 2016-ban Porter és üzlettársa, Zack Weiner által indított Overtime közösségi média platformként kezdte. Az évek során komoly népszerűségre tett szert a középiskolai élsportolókról készült videók közzétételével. Ez segített abban, hogy befektetőket vonzzon, köztük a kockázatitőke-király Andreessen Horowitzot, valamint az NBA sztárjait, Kevin Durantet, Trae Youngot és Carmelo Anthonyt.
2021-ben az Overtime elindította az OTE-t, miután 80 millió dollárt szerzett olyan befektetőktől, mint Bezos, a Blackstone Group magántőke-befektetési cég és a kanadai rapper, Drake. Az Overtime saját becslése szerint 2016 óta 250 millió dollárt gyűjtött össze, ezúttal Porter a Liberty Media pénzét csábította az e-kereskedelem bővítésére és az OTE és az OT7 működtetésére.
“Egy igazán erős márkát építettünk, amely a rajongóink demográfiai csoportja körében jól felismerhető” – mondta Porter. “Ez más, mint amit a hagyományos sportligák csinálnak.”
A Liberty 13 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkezik, és tulajdonában van a Sirius XM műholdas rádiós cég, a Live Nation, a Braves és a Formula One Group, vagyis az F1. Az Overtime-ba történő befektetés az F1 követő részvényeihez lesz rendelve, amelyeket “FWONA” néven jegyeznek a NASDAQ-on. A követési részvényeket a vállalat portfólióján belül egy adott részleg bevételeinek mérésére használják.
Maffei egy nyilatkozatban elmondta, hogy az Overtime a megalakulása óta “az egész iparágra kiterjedő hatást gyakorolt a sportban és a médiában”. Porter szerint a Liberty részvétele “annak elismerése, hogy a tartalom digitális terjesztése és a fiatal közönség fontos”.
A befektetők növekedést látnak az Overtime esetében
Az Overtime a becslései szerint 50 millió dolláros bevételre tesz szert, köszönhetően a különböző csatornákon keresztül mintegy 65 millió követőjének. A vállalatnak olyan cégekkel vannak megállapodásai, mint a State Farm, a Gatorade és a Meta, ami a Facebook és az Instagram anyavállalata. Az Overtime emellett árucikkeket, e-kereskedelmet és licencjogokat is hasznosít. Emellett az OTE atlantai mérkőzéseiből jegybevételeket is realizál. A bevételi számadat nem tükrözi az Overtime rendezvények gyártási költségeit.
Mégis, Michael Spirito, a Sapphire Sport partnere, – amely az Overtime két korábbi finanszírozási körét vezette, és a 2019-ben indított 115 millió dolláros sportalap vállalatai között szerepel -, azt mondta a Forbesnak, hogy az Overtime egy “nagy növekedési potenciállal rendelkező vállalat”, amely a bevételek tekintetében “felülmúlta” a várakozásokat. Azt mondta, hogy további sport IP növelné a szponzorálációkat. Emellett a hagyományos sportcsatornáknak az Overtime közösségi médiában használt stílusát “utánzó viselkedése” – például a Gen Z szleng használata a videók felirataiban -, mutatja az Overtime befolyását a sportmédia piacára.
Spirito szerint a nagy kép az, hogy a hagyományos médiumok nem fordítottak megfelelő figyelmet a fiatalabb fogyasztókra. “Azt hiszem, az Overtime bebizonyítja, hogy ez egy olyan generáció, amelynek van hangja” – mondta. – “Ez egy olyan generáció, amelyiknek van pénztárcája, és amelyik azt akarja, hogy bevonják.”
Forrás: forbes.com