A szocsi téli olimpiának köszönhetően számos téli sportág szerelmese ülhetett le a televíziók elé és követhette az érdekesebbnél érdekesebb téli sportágakat. Ez kiváló alkalom volt, hogy milliókhoz jussanak el, olyan sportágak, amelyeket eddig nem is igazán ismertünk. A biatlon azonban nem ilyen volt.
A biatlon egy összetett téli sport, amely sífutásból és lövészetből áll. A versenyeknek több típusát különböztetjük meg, ahol eltérő távokon mérik össze tudásukat a kiváló férfi és női versenyzők.
A biatlon az elmúlt időszakban óriási változásokon ment keresztül, aminek köszönhetően a legnézettebb téli sporttá vált Európában. Olyan, komoly síhagyományokkal rendelkező országokban, mint Németország, Svédország, Oroszország vagy Norvégia közel 20 millió ember kapcsolt főműsoridőben az olimpián zajló biatlon viadalokra.
5-7 éve még az alpesi sí, illetve a sífutás volt a legnépszerűbb műfaj, de a helyüket egyértelműen a sílövészet vette át. A látvány, az izgalom és több szintű tudás, valamint a monotónia lövészettel való megtörése, arra „kényszerítette” a sportágat, hogy a televízióban is megtapadjon.
Egyes világkupákra, a német ZDF televízió munkatársai 25 kamerával és 100 fős csapattal készülnek, hogy a nézőknek a legkiválóbb élményt tudják átadni. Az EBU [European Broadcasting Union] szerint négy év alatt a sportág nézettsége is megváltozott, ami a helyszíni szurkolók számának a paralel növekedésével is járt.
A németországi Oberhofban rendezendő világkupán a biatlon versenyekre 35 ezer szurkoló kíváncsi, míg a sífutást csupán 3500-an tekintik meg átlagosan. 2003-tól kezdődően kumulatívan számolva 150 %-kal nőtt a nézők száma a sportágban, ami 360 millió főről közel 1 milliárd főre való ugrást jelent körülbelül 10 év alatt.
Erre a televíziós társaságok és a közvetítési jogokat birtokló szervezetek is felfigyeltek, mivel 2006 óta 500 [!] százalékkal nőtt a televíziós jogok értéke. Az EBU 2006-2010-es időszakra már egy 40 millió eurós szerződést ütött nyélbe, ami az előző 7 millió eurós kontraktushoz képest csodálatos teljesítmény.
S, ha már a televízió is megvetette a lábát a sportágban, akkor legnagyobb szponzorok sem maradhatnak el, így olyan vállalatok, mint az EON, a BMW, a Viessmann, a DKB, a Polar, az adidas, a HP vagy a Zeiss állandó támogatónak számítanak a a biatlon versenyeken.
Kattintásra megnő!
A Facebook téli olimpiáról készített összesítése alapján is elmondható, hogy Európában toronymagasan a biatlon a legpopulárisabb téli sportág, azonban globálisan a műkorcsolya komolyabb aktivitási hullámot gerjesztett a felhasználókban.
Az olimpia első hete alatt több mint 24 millió ember kommunikált az olimpiáról, akik 48 millió posztot, kommentet, like-ot generáltak.
Egy kvázi kis sportág példaértékű fejlődéséről van szó, amely ha csak téli időszakban is, de helyettesíthet egy két labdarúgó mérkőzést a televíziókban.
Forrás: csmonitor.com