Különböző reklámot látnak majd a mérkőzések alatt a reklámtáblákon a németországi és a külföldi tévénézők. Egy érdekes technológiai kérdést sikerült megoldani ahhoz, hogy a nagyobb klubok számára is vonzó legyen a lehetőség.
A Német Labdarúgó Liga [DFL] szabad utat adott a virtuális reklámtáblák használatának a Bundesligában. Ezzel egy új bevételi csatorna nyílik meg a klubok előtt, hiszen földrajzi alapon különböző hirdetőknek értékesíthetik ugyanazt a felületet.
Az ötlet, hogy különböző országokban más hirdetést lássanak a tévénézők, nem újdonság, sőt részben már most is alkalmazzák. A spanyol LaLiga és az olasz Serie A egyes csapatai az elmúlt öt évben is belenyúltak digitálisan a televíziós közvetítésekbe és az eredetitől eltérő virtuális reklámot helyeztek a hirdetőtáblára. A módszer azonban nem terjedt el, ugyanis csak statikus reklámtáblák esetében működött, a nagyobb klubok pedig inkább a LED-falakat részesítették előnyben, ami sokkal interaktívabb felület, jobban szolgál a helyi nézők figyelmének felkeltésére és a szponzorok kiszolgálására.
A sporttechnológia megoldásokban utazó Supponor, a LED-kijelzőkre specializálódott ADI Group azonban kifejlesztett egy olyan technológiát, amelynek köszönhetően LED-táblák esetében is alkalmazható a viruális hirdetés. Tehát anélkül vonhatók be új hirdetők a külföldi piacokon, hogy le kellene mondani az interaktív felületről a stadionban és a helyi közvetítésekben.
Az új technológiát az elmúlt hónapokban az angol Premier League-ben szereplő Watfordnál tesztelték, ahol jól szerepelt. Németországban a több klub pályaszéli hirdetéseit, illetve szponzori felületeit is értékesítő Lagardère Sports is csatlakozott a Supponorhoz és az ADI Grouphoz. A rendszer február végén a Borussia Dortmund – FC Augsburg Bundesliga-mérkőzésen is bevetették és átment a vizsgán.
A DFL az eredmények tudatában úgy döntött, hogy a Bundesliga első és második osztályában is engedélyezi a virtuális hirdetések használatát. A DFl hamarosan workshopokat szervez a Bundesliga két szintjén szereplő 36 csapatnak, hogy bemutassák a rendszer feltételeit és használati lehetőségeit.
A Supponor a labdarúgáson kívül más piacokra is szeretne betörni a technológiával. Teszteket végeztek már jégkorongban, valamint amerikaifutballban is.
Forrás: sportcal.com