A szurkolók elégedettebbek, többet költenek és hamarabb mennek be a stadionba. A profit ugyan kevesebb, de a járulékos hasznok miatt megérte.
Az Atlanta Falcons NFL-csapat tavaly költözött be új otthonába, a hipermodern Mercedes Benz stadionba. Jellemzően az árak egy ilyen szituációban minden téren feljebb kúsznak, mert vissza kell hozni a befektetést.
A jegy- és bérletárak az Atlanta Falcons új stadionjában is megugrottak, viszont a csapat tulajdonosa, Arthur Blank, az étel- és itálárak tekintetében szembe ment a szokásokkal. Számításai be is jöttek.
A szurkolókat a középpontba állító árazásnak [Fan First Menu] köszönhetően a hot-dog, a pattogatott kukorica, az újratölthető üdítő és az ásványvíz 2 dollárba kerülnek, egy szelet pizza 3 dollárba, míg a sörért 5 dollárt kell fizetni, ami valóban barátinak nevezhető, ha megnézzük a liga átlagát. A hot-dogért átlagosan 5,19 dollárt kérnek, a sörért pedig 7,38 dollárt, de például a San Francisco 49ers stadionjában 10 dollár fölött van az ára.
Várható volt, hogy az árleszállítás hatására emelkedni fog az értékesítés, ami így is lett: 53 százalékkal nőttek az étel-ital eladások, gyakran már az első negyed végére elfogyott az a mennyiség, ami máskor egy teljes meccs alatt. Meglepő viszont, hogy a szurkolók az alacsonyabb árak ellenére többet költöttek, átlagosan 16 százalékkal. A teljes képhez hozzátartozik, mindez mégsem volt elég arra, hogy a klub ugyanazt a profitot tudja hozni, mint korábban.
Viszont az alacsony áraknak volt egy olyan továbbgyűrűző hatása, ami már a pozitív tartományba billenti a mérleg nyelvét, ha az akció sikerességét kell megítélni. A szurkolók ugyanis elkezdtek korábban kijárni a meccsre, mert már nem riasztották őket a benti árak. Mérkőzésenként átlagosan 6 ezren érkeztek hamarabb, ami biztonsági a szempontból is előnyös, ugyanis kisebb lett a torlódás a beléptetőkapuknál, és rövidült a bejutási idő.
A szurkolók elégedettségét a felmérések is igazolják. Az Atlanta Falcons kapta a szurkolóktól a legjobb értéket az egész ligában az étel- és italárakra vonatkozóan [korábban a 18. helyen voltak ebben a rangsorban], valamint a biztonsággal való elégedettséggel kapcsolatban.
Az Atlanta Falcons példája több csapat érdeklődését is felkeltette, de egyelőre máshol még nem vitték le az árakat, csak elemzik a részleteket. Érthető módon a szurkolók több városban is nyomás alá helyezték a klubtulajdonosokat, hogy kövessék a Falcons kezdeményezését.
Forrás: bloomberg.com