Nagy élmény a szurkolónak, a sportszervezetek pedig sokat tanulhatnak a meccsre járók igényeiről. A szponzorok előtt szintén új távlatok nyílnak.
Bemutatta az első mesterséges intelligenciával támogatott hologram ügyintézőjét a VNTANA. Az amerikai cég kiterjesztett valósággal és interaktív hologram technológiával segíti összekapcsolni a márkákat a fogyasztókkal. Az utóbbi időben komoly figyelmet fordítanak a sportszektorra is, így a terveik között szerepel, hogy a virtuális ügyintézőt sportolók képére formálják és stadionokban helyezzék el. A szurkolókat tehát akár kedvenc sportolójuk hasonmása igazíthatja útba egy hazai meccsen.
A VNTANA által kifejlesztett technológia előnye, hogy nem kell speciális szemüveget, vagy headsetet viselni a használatához. Ez a funkcionalitás terén sokat jelent a nagy forgalmú stadionokban, ahol a szurkolóknak gyors iránymutatásra, vagy információra van szükségük.
A szerkezet egy üvegfalú kioszkban helyezkedik el, amit könnyű megközelíteni, így a szurkolók egyszerűen interakcióba léphetnek vele. A hologram emberi hangon válaszol a kérdésekre és képes érzékelni az arckifejezéseket. A hozzá társított mesterséges intelligenciát a Satisfi Labs biztosítja.
Azt egyelőre nem hozta nyilvánosságra a VNTANA, hogy melyik stadionokban vezetné be először a sportolók képére formált virtuális ügyintézőket, de több amerikai stadionban és sportcsarnokban is találkozni már a speciális megoldásaikkal. Kosárlabdában a Staples Centerbe, a United Centerbe, a Verizon Centerbe és a Madison Square Gardenbe, baseballban pedig a Dodger stadionba, a Petco Parkba és az Angel stadionba telepítették már eszközeiket, amelyek különleges márkaélményt kínálnak a szurkolóknak. Például a Lexus által szponzorált hologram a Dodger stadionban virtuális baseballt tesz lehetővé, a Madison Square Gardenben pedig kosárlabda mutatványokat próbálhatnak ki a saját képmásukkal. Ezek a hologramok azonban könnyen átalakíthatók, hogy az ügyintézői funkciókat is ellássák.
A VNTANA egyszeri alkalmakra is készít interaktív hologramokat. A Mercedes-Benz számára például Roger Federer hasonmását hozták létre a US Openre, de ott voltak a legutóbbi Super Bowlon is a Nickelodeonnal kötött együttműködésük keretében.
Ashley Crowder, a VNTANA ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a szolgáltatásuk hasznát nemcsak a tájékoztatásra szoruló szurkolók, vagy a szponzorok élvezhetik, hanem a klubok és létesítmények üzemeltetői is. Például adatot gyűjthetnek arról, hogy milyen márkák, vagy szolgáltatások iránt érdeklődnek a szurkolók, ami segíthet a meccsnapi élmény növelésében.
Forrás: vntana.com