Sportmarketing, többféle sportág — 2017/11/29 at 07:30

Kedvenc sportolóik hologramja igazíthatja útba a szurkolókat a stadionokban

by

Nagy élmény a szurkolónak, a sportszervezetek pedig sokat tanulhatnak a meccsre járók igényeiről. A szponzorok előtt szintén új távlatok nyílnak.

Bemutatta az első mesterséges intelligenciával támogatott hologram ügyintézőjét a VNTANA. Az amerikai cég kiterjesztett valósággal és interaktív hologram technológiával segíti összekapcsolni a márkákat a fogyasztókkal. Az utóbbi időben komoly figyelmet fordítanak a sportszektorra is, így a terveik között szerepel, hogy a virtuális ügyintézőt sportolók képére formálják és stadionokban helyezzék el. A szurkolókat tehát akár kedvenc sportolójuk hasonmása igazíthatja útba egy hazai meccsen.

A VNTANA által kifejlesztett technológia előnye, hogy nem kell speciális szemüveget, vagy headsetet viselni a használatához. Ez a funkcionalitás terén sokat jelent a nagy forgalmú stadionokban, ahol a szurkolóknak gyors iránymutatásra, vagy információra van szükségük.

A szerkezet egy üvegfalú kioszkban helyezkedik el, amit könnyű megközelíteni, így a szurkolók egyszerűen interakcióba léphetnek vele. A hologram emberi hangon válaszol a kérdésekre és képes érzékelni az arckifejezéseket. A hozzá társított mesterséges intelligenciát a Satisfi Labs biztosítja.

VNTANA Hologram @ Lexus_Dodgers

Lexus partners with VNTANA for augmented-reality marketing

Azt egyelőre nem hozta nyilvánosságra a VNTANA, hogy melyik stadionokban vezetné be először a sportolók képére formált virtuális ügyintézőket, de több amerikai stadionban és sportcsarnokban is találkozni már a speciális megoldásaikkal. Kosárlabdában a Staples Centerbe, a United Centerbe, a Verizon Centerbe és a Madison Square Gardenbe, baseballban pedig a Dodger stadionba, a Petco Parkba és az Angel stadionba telepítették már eszközeiket, amelyek különleges márkaélményt kínálnak a szurkolóknak. Például a Lexus által szponzorált hologram a Dodger stadionban virtuális baseballt tesz lehetővé, a Madison Square Gardenben pedig kosárlabda mutatványokat próbálhatnak ki a saját képmásukkal. Ezek a hologramok azonban könnyen átalakíthatók, hogy az ügyintézői funkciókat is ellássák.

A VNTANA egyszeri alkalmakra is készít interaktív hologramokat. A Mercedes-Benz számára például Roger Federer hasonmását hozták létre a US Openre, de ott voltak a legutóbbi Super Bowlon is a Nickelodeonnal kötött együttműködésük keretében.

Ashley Crowder, a VNTANA ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a szolgáltatásuk hasznát nemcsak a tájékoztatásra szoruló szurkolók, vagy a szponzorok élvezhetik, hanem a klubok és létesítmények üzemeltetői is. Például adatot gyűjthetnek arról, hogy milyen márkák, vagy szolgáltatások iránt érdeklődnek a szurkolók, ami segíthet a meccsnapi élmény növelésében.

Forrás: vntana.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.11.29.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close