esport, Sportszponzoráció — 2017/08/24 at 07:30

Mennyit ér a szponzoráció az eSportban? A Nielsen felméri!

by

Külön eSport divíziót indított a Nielsen piackutató intézet. Megbízható és pontos adatokat ígérnek a piac szereplőinek a gyorsan növő szektorban való befektetések előkészítéséhez.

A Nielsen komoly tapasztalatokkal rendelkezik a médiafogyasztási szokások vizsgálatában és a szponzori megjelenések értékének mérésében. Ezekre a kompetenciákra építve fognak az eSportban is szponzorációs értéket mérni, szurkolói profil kutatásokat végezni és tanácsadást végezni jogtulajdonosoknak, médiacsatornáknak és márkáknak egyaránt.

A Red Bull is aktívan jelen van az eSportban

Bár az eSport elképesztő iramban fejlődik és bővül, egyelőre nagyon kevés megbízható és független forrásból származó adat érhető el a profi gaming nyújtotta értékekről. A piaci szereplők így hiányos információk alapján kénytelenek döntést hozni, sok a bizonytalanság a rendszerben, nagyok a különbségek a szponzoráció tekintetében, amit a Nielsen első kimutatásai is alátámasztanak.

A kutatóintézet Esport24 elnevezésű rendszere az idei legnagyobb eSport bajnokságok döntőin mérte különböző tényezők – többek között a verseny formátuma és a lokáció – figyelembe vételével a szponzori megjelenések értékét. A riport szerint ez 75 ezer dollár és 17 millió dollár között ingadozott, ami mutatja, hogy nincsenek sztenderdek, amelyekbe a szereplők kapaszkodhatnának. A jogtulajdonosok nem tudják jól beárazni a terméküket, a szponzorok pedig nem tudják, mekkora értéket kapnak a pénzükért, esetleg milyen lehetőséget szalasztanak el.

Sszponzorfal egy eSport versenyen

A Nielsen eSport ezen kívül globális kutatásba kezdett az eSport szurkolói csoportjainak meghatározására is. Az adatokat Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Japánban, Kínában, Nagy-Britanniában és Németországban gyűjtik és az eredményeket a későbbiekben publikálják.

Teltházas eSport verseny

A Nielsen egy szakértői panelt is létrehozott a szektor kiemelt szereplőinek részvételével. Olyan szervezetek delegálnak ide tagokat, mint az ESL, az ESPN, a Facebook, a FIFA, a Major League Gaming/Activision Blizzard, az NBA 2K League, a The Next Level, a Sony PlayStation, a Turner, a Twitch, a Twitter, az Unilever és a YouTube. A szakértők az elemzések és mérések fejlesztését segítik majd az észrevételeikkel.

Forrás: nielsen.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.08.24.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close