labdarúgás, Sportmarketing — 2017/08/08 at 12:10

Sportsmarketing TALKS – az Anderlecht megmutatta, milyen egy igazi Szurkolói Nap

by

A szezonkezdet alkalmából Szurkolói Napot tartott a belga Anderlecht, Juhász Roland korábbi csapata. A programok mindenkinek szórakozást kínáltak, a kisgyerekektől a hardcore fanokig, és a szponzorok sem panaszkodhattak arra, amilyen lehetőségük volt megmutatni magukat a közönségnek.

Július utolsó hétvégéjén elstartolt a belga labdarúgó bajnokság. A címvédő Anderlecht a szezonkezdet kapcsán Szurkolói Napra hívta az érdeklődőket, amelyre a csapat otthonául szolgáló Vanden Stock stadionban került sor.

A Vanden Stock akár egy szimpla magyar stadionnak is beillene. Az 1983-ban újjáépített, majd 2013-ban felújított létesítmény Brüsszel Anderlecht nevű kerületében található, lakóházakkal körülvett részen. 21.500 fős kapacitása a Groupama Arénáéhoz és a Nagyerdei Stadionéhoz hasonlít. Nem lehet tehát azt mondani, hogy egy ultramodern óriáskomplexumról van szó, amely önmagában elvinné a show-t egy Szurkolói Napon.

A szervezők nem is erre alapoztak, hanem átgondolt műsorokkal és jól megtervezett szurkolói zónával készültek. A délelőtt során a legendák mérkőzése nyitotta a programok sorát, igazi közönségszórakozást ígérve, majd a klub egyik szponzorának kupájáért küzdöttek meg a csapatok. Ezt követően került sor az Anderlecht első keretének bemutatására, főszerepben a régi kedvencekkel és az új igazolásokkal.

A délután folyamán bemutatták a klub frissen alapított eSport szakosztályát. Az Anderlecht első hivatalos eSport játékosának kiválasztása még folyamatban van. A nagyszabású nyilvános akció 16-os döntőjét tartották a szurkolói nap keretében. A győztes nem lett automatikusan a klub képviselője, ugyanis a számítógépes játéktudás mellett további kritériumokat is mérlegel a zsűri.

A nap hátralévő részére megnyitották a stadion kapuit a közönség számára, így a szurkolók megtapasztalhatták azt is, hogy milyen például üzleti vendégnek lenni az Anderlechtnél, vagy benézhettek a csapat öltözőjébe.

A kiegészítő programok folyamatosan mentek egész nap és úgy lettek kitalálva, hogy a gyerekeknek és a felnőtteknek egyaránt élményt kínáljon. A teljesség igénye nélkül, voltak ügyességi feladatok apró ajándékokért, autogram gyűjtési lehetőség, átalakított csapatbusz, arcfesté és a kedvencekkel való fotózkodás sem maradhatott ki a sorból.

A szurkolói zónát átgondoltan tervezték meg, a csapat minden szponzora megjelenési lehetőséget kapott és a főszponzort itt is kiemelten kezelték. A klubnak is volt egy saját szekciója, ahol ki lehetett váltani az éves bérletet, mezeket és ajándéktárgyakat lehetett vásárolni, vagy éppen be lehetett íratni a gyerekeket az Anderlecht kölyökklubjába.

Az Anderlecht Szurkolói Napról készült vlog alaposabb bepillantást enged a részletekbe.

Sportsmarketing TALKS – Anderlecht Szurkolói Nap 2017

A sportsmarketing.hu vezetője, Zsédely Péter a belga Anderlecht példáján keresztül mutatja be, hogyan lehet olyan szurkolói napot rendezni, amelyik a szurkolókat és a szponzorokat egyaránt kiszolgálja, valamint a klub érdekeit is szem előtt tartja.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.08.08.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close