interjú, Sportmarketing, többféle sportág — 2017/08/03 at 09:20

Interjú Danks Emesével, a Vasas SC új marketing és kommunikációs elnökhelyettesével

by

A Vasas igazi kommunikációs nagyágyút igazolt, Danks Emese többek között a Malévnál, az Erste Banknál, a Tesconál és az Unicefnél is dolgozott vezető pozícióban. A váltásról, tervekről, az egyesületről, célokról beszélgettünk.

Miért sport, miért Vasas?

Mindig szerettem új szférákban kipróbálni magam, új kihívásokat találni. A sport területén még nem dolgoztam, vonzott az újdonság, az, hogy itt nagyon “életszagú” a munka, kézzelfoghatóak, konkrétak az eredmények. A Vasast régóta ismerem, már az Unicefnél partneri viszonyba kerültünk, Markovits László elnök úr vetette fel, hogy érdemes lenne együttműködnünk, mert egyre több a feladat a marketing és kommunikációs területen.

Azt találta-e, amit várt, mik az első benyomásai?

Nagyjából tudtam, hogy hová érkezem, mi vár rám. A legfontosabb, hogy én minél gyorsabban beilleszkedjek, megtanuljam a szervezet működésének részleteit és meg tudjam mutatni, hogy mit tudok ehhez hozzátenni.

A futballistákkal, vagyis a Vasas FC-vel is dolgozik?

Nem. A futball klub, ahogyan a legtöbb egyesületnél, itt is külön szervezet. Azonban ez nem azt jelenti, hogy nincs együttműködés, amit a jövőben még erősíteni is szeretnénk. Csak egy példa: a Fáy utcai stadiont – ami jövő nyáron lesz kész- nem a futball, hanem vagyonkezelőként a Vasas Sport Club építteti és üzemelteti.

Akármilyen iparágról is beszéljünk, a marketing szakember feladata a bevétel növelése is. Van erre vonatkozó konkrét célja? Új szponzorok, befektetők megkeresése?

Igen, az üzleti világban szerzett tudásommal szeretnék új partnereket hozni az egyesületnek. Jelenleg a sport, mint kiemelt ágazat jó helyzetben van. A TAO, az állami támogatások nagyban segítik a működést, a fejlődést. De nagyon fontos, hogy emellett üzletileg is vonzó célpont legyen a Vasas.

Hogyan látja, mit jelent ma a Vasas márka? Sok létesítménye és sok szakosztálya van a klubnak. Mi az, ami ebből összeáll, illetve szükséges-e egyáltalán, hogy legyen egy megfogalmazható Vasas imázs?

A Vasas nagyon sok mindent jelent. Az objektív adatok alapján az egyik legsikeresebb egyesület. Az elmúlt három évben a világversenyeken elért pontok alapján az egyéni sportágakban elsők vagyunk. Olimpiai és világbajnokok sora versenyez nálunk. Összesen több mint 2.000 sportoló és 200 szakember dolgozik a sikerekért. Emellett a Vasas egy közösség. A tagokon kívül nagyon sok szurkoló áll a klub mögött. Egy nemrég végzett kutatás szerint a Fradi és az Újpest után a Vasasnak van a legtöbb szimpatizánsa Magyarországon.

Számomra a sok létesítmény és szakosztály olyan, mint sok gyöngyszem egy láncon. Meg szeretnénk mutatni, hogy nálunk mindenki megtalálja a hozzá való sportágat, a neki elérhető lehetőséget.

Cél, hogy még több szakosztálya legyen az egyesületnek?

Nem cél, de ha úgy alakul bővülhetünk. Az idei évben megalakult a sportlövő és az evezős szakosztály. Mindkét esetben egy már működő műhely keresett meg minket azzal, hogy mit szólnánk az együttműködéshez. Megvizsgáltuk a lehetőségeket és úgy láttuk, hogy érdemes belevágni. Ettől a jövőben sem zárkózunk el.

A közelmúltban a Vasas működtetésébe került a Jégcentrum (volt Jégpalota). Miért? Erősítik a jeges sportágakat?

A Jégcentrumban a jégkorong szakosztály működik. Az, hogy a klub üzemeltetheti a csarnokot, egy régebben indult folyamat része. A Fáy utcai stadion, a Folyondár utcai sportközpont, a Pasaréti Sportcentrum szintén állami kézből került az egyesülethez. Bizonyítottuk, hogy jó gazdái vagyunk a létesítményeknek.

Lesz-e változás a Vasas kommunikációjában?

Igen, és itt eljutottunk ahhoz a célhoz, ami fontosabb még az eredményeknél, a számoknál is. A fő feladat a Vasas család építése. Ennek érdekében tesszük a legtöbb lépést, ennek érdekében változik a kommunikáció is. Tervben van a weboldal megújítása, ami most inkább hírportál, a cél az, hogy emellett egy információs felület is legyen. A sportolók, a szülők, az érdeklődők találjanak meg mindent, ami fontos lehet nekik és kommunikáljanak velünk.

A Vasas klub “feeling” ennél persze sokkal több kell, hogy legyen. Célunk, hogy közösséget építsünk, mindenki büszke legyen arra, hogy az egyesülethez tartozik, vegyen részt a sportéletben, akár gyerekként, szülőként, verseny sportolóként, szurkolóként, vagy támogatóként. A Fáy utcában nem csak stadion épül, egy úgynevezett Vasas várost hozunk létre. Ebbe a sport és szabadidő központba mindenki bejöhet majd, bátorítjuk a szülőket, hogy amíg a gyerek az edzésen van, ők is minél inkább érezzék otthon magukat a létesítményben, akár sportoljanak, mozogjanak.

Szeretnénk minél több visszajelzést kapni a tagoktól és a szülőktől az egyesülettel kapcsolatban. Idén a My Vasas rendszerén keresztül indítva egy piackutató cég bevonásával kérdeztük meg, hogy hogyan látják a klubot, a szakosztályokat. A kérdőív kitöltése anonim volt, így a kritikákat is könnyebben leírták a válaszadók. Sokat tanultunk, több sportág vezetőségével is átbeszéltük az eredményeket.

Tudjuk, hogy ma egy sportoló gyerek legnagyobb szponzora a családja. Sok embernek nehéz előteremtenie a tagsági díjat és a felszerelés költségeit. Tud nekik támogatást nyújtani a klub?

Igen, és ez is nagyban hozzá kell, hogy járuljon a “Vasas család” építéséhez, hiszen hol számítson az ember segítségre, ha nem a családjában. Három szezon óta működik a Vasas Gyerek Program, amelynek keretében cégek és magánemberek hozzájárulásának köszönhetően évente 100 gyerek tagsági díját átvállalja a klub. Ha további támogatókat találunk, akkor ez a szám még nőhet. A program pályázati rendszerben működik, tiszta elbírálási szempontrendszer alapján választjuk ki a gyerekeket.

Milyen eredménnyel, mivel lenne elégedett munkáját illetően két év múlva?

A legfontosabb, hogy fogadjon be a Vasas közösség és minél több gyerek és szülő, verseny sportoló és támogató szeressen a klubhoz tartozni. Ha így lesz, jól végeztem a munkámat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.08.03.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close