Partneri megállapodást kötött az F1 tulajdonosa a Snap Inc. amerikai közösségi média vállalattal, amelynek köszönhetően a rajongók hat hátralévő futam során is exkluzív tartalmat élvezhetnek a Snapchaten.
Bernie Ecclestone, a Forma-1 korábbi tulajdonosa hallani sem akart a közösségi médiáról, mert nem látott potenciált az olyan platformokban, mint a Facebook, az Instagram, vagy a Twitter. Azonban amióta a Liberty Media megvette a sorozatot, más idők járnak, és a digitális média fontossága jelentősen megnőtt.
A Snapchattel való megállapodás az első olyan az F1 életében, amelyet egy elsődlegesen mobilplatformon működő szolgáltatással kötött. Az együttműködés értelmében a rajongók Snapchat sztorik [Our Stories] formájában férhetnek hozzá a szurkolótársaik egyedi képeiből és rövid videóiból összefűzött tartalomhoz.
Az F1 célja ezekkel az anyagokkal, hogy az eddig megszokott tradicionális közvetítésektől eltérő tartalmat nyújtson az érdeklődőknek, illetve jobban bevonja a szurkolókat az eseményekbe.
Az első Snapchat F1-sztori a Brit Nagydíj során volt elérhető a brit és amerikai felhasználóknak. Az eredmények elemzése után a hátralévő szezonban további hat futamon tervezik még a Snapchat használatát: Szingapúrban, Japánban, az Egyesült Államokban, Mexikóban, Brazíliában és Abu Dhabiban.
A Snapchat lényege, hogy fényképeket és rövid videókat oszthatnak meg egymással a felhasználók, de ezek a tartalmak csak rövid ideig maradnak elérhetők az oldalon, mert automatikusan törlődnek. A Snapchat világszerte 166 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 3 milliárd Snapet készítenek. Egy felhasználó naponta átlagosan 18-szor lép be a szolgáltatásba és több, mint 30 percet tölt el rajta. A Snapchat különösen népszerű az Y generáció körében, akikben az F1 jövőjét látják a sorozat tulajdonosai.
Forrás: formula1.com