Mire kell figyelnie egy márkának, ha nem hivatalos szponzora egy adott eseménynek, de mégis szeretne valamilyen módon kapcsolódni hozzá? Adott-e ki a FINA kommunikációs szabályzatot a világbajnokságra vonatkozóan? Milyen következményekkel jár a szabályok megszegése? Többek között ezekről a kérdésekről szól a legújabb Sportsmarketing TALKS Live!
A videóban két szerkesztőtársunk, Vincze Dávid, sport PR szakértő és Rippel-Szabó Péter, sportjogász beszélgetnek élőben, a témát pedig az adta, hogy a budapesti vizes-vb kapcsán hogyan folytathatnak jogszerű kommunikációt a márkák.
A kérdés fontosságát alátámasztja a tavalyi riói olimpia ideje alatt történt eset is, amikor a Zing Burger és a Burger King meglovagolták Kenderesi Tamás egy szellemes nyilatkozatát. Miután az úszó bronzérmet nyert a számában, viccesen azt mondta, hogy “rám férne egy-két sajtburesz”. Az említett cégek azonnal ugrottak a lehetőségre, és Kenderesi nevével indítottak akciókat, amelyeket azonban hamar be kellett szüntetniük, mert nem voltak jogszerűek. Az olimpia alatt az olimpikonokat ugyanis nem lehet ilyen módon felhasználni reklámra.
Érdemes tehát tisztában lenni a pénteken kezdődő budapesti vizes-vb előtt is azzal, hogy mit szabad és mit nem szabad tenniük a márkáknak a kommunikációjuk során egy-egy sportesemény kapcsán. Erről szól a Sportsmarketing TALKS Live legújabb adása!