Virtuális valóság, 360°-os közvetítés, drónok. Mindent bevetnének, hogy elérjék a fiatalokat és megállítsák a televíziós nézettség csökkenését.
Az Intel egy olyan időszakban ugrik fel a Nemzetközi Olimpia Bizottság [NOB] fedélzetére, amikor az ötkarikás játékok globális megítélése nincs éppen a topon. Hiába vezette be a NOB az Agenda 2020 programot a pályázatok egyszerűbbé tételére, a potenciális rendező városok sorra lépnek vissza a kandidálástól. Más területeken sem túl fényes a helyzet, a televíziós nézettség csökken, a McDonald’s pedig a múlt hónapban mondta fel lejárat előtt a 40 éve tartó szerződését.
Az Intel azonban a szponzoráción keresztül igyekszik egyre komolyabban bevonódni a sportpiacba, keresve a lehetőséget arra, hogy a vezető termékeit jelentő processzorok mellett a többi technológiai innovációját is népszerűsítse. A kaliforniai cég például a virtuális valóságon alapuló technológiai megoldásokkal növeli a szurkolói élményt a labdarúgásban, a kosárlabdában és a baseballban.
A Nemzetközi Olimpia Bizottságnak éppen jókor jön az Intel sport iránti elköteleződése. Nemcsak azért, hogy a McDonald’s után maradt űrt betöltse a top partnerei között, hanem azért is, mert kétségbeesetten igyekszik a csökkenő televíziós nézettséget megállítani, valamint nyitni a fiatal korosztályok felé. Egy tech óriás pedig a legjobb társ ebben.
Az első olimpia, amelyen az Intel szponzorként szerepel majd, a 2018-as pjongcsangi téli olimpia lesz. A nézők az Intelnek köszönhetően a virtuális valóságban [VR] is követhetik majd a kiemelt eseményeket, mindezt ráadásul több kameraállásból. 360°-os közvetítés és drónok alkalmazása szintén szerepel a tervek között, a részletek kidolgozása azonban a későbbiekre várható.
Az Intel egyébként illusztris társasághoz csatlakozik a NOB top partnerei között és nem is az egyedüli tech cég lesz. A NOB legmagasabb szintű szponzora még az Atos, az Alibaba, a Bridgestone, a Coca-Cola, a Dow, a General Electric, az Omega, a Panasonic, a P&G, a Samsung, a Toyota és a Visa.
Az Intel tavaly ősszel vásárolta fel a Voke nevű, virtuális valósággal foglalkozó startupot és a technológiát az NCAA VR-partnereként tökéletesítheti. Az NFL-t, és az NBA-t a visszajátszásokban segíti a cég, a 360°-os megoldásai segítségével ugyanis könnyebben elemezhetők a kérdéses szituációk, mert azok többféle szögből is megtekinthetők.
Forrás: bloomberg.com