A klub az Universal Pictures filmvállalattal kötött szerződést. Az első mozi, amit népszerűsíteni fognak, a Gru 3 [eredeti címe: Despicable Me 3] animációs film.
Első gondolatra érdekes párosításnak tűnik egy labdarúgó klub és egy filmstúdió párosítása, mert nem egyértelmű a célcsoportok átfedése. Viszont a felek éppen ebben látták meg a lehetőséget, és azt várják az együttműködéstől, hogy sikerül új közönséget megszólítaniuk és megszerezniük a saját márkájuknak.
Az első film, amit közösen népszerűsítenek, a Gru 3. A gyerekeknek szóló animációs filmet Despicable Me 3 néven június 30-án mutatják be a brit mozikban. A promóció keretében a klub szurkolói exkluzív tartalmakhoz férhetnek hozzá a csapat média platformjain keresztül és az Arsenal kölyök klubjának, a Junior Gunner tagjai további különleges eseményekre is számíthatnak.
Cserébe a Universal megjelenítheti a hirdetéseit a csapat otthonául szolgáló Emirates stadionban és a klub digitális csatornáin. Továbbá a Universal az Arsenal sztárjait is használhatja, hogy promóciós tartalmat készítsen a filmjeihez.
Az Arsenal számára ez az első ilyen jellegű együttműködés, de a labdarúgásban nem újdonság. Az egyik úttörőnek ezen a téren az Atletico Madrid mondható, amelynek 2003 és 2005 között a – korábbi nevén – Columbia Tristar Pictures filmvállalat volt a partnere. A kapcsolat látványos mezeket eredményezett, a stúdió ugyanis mindig az éppen aktuális filmet hirdette a csapat felsőjén, néha teljesen átdizájnolva azt.
A Premier League-ben sem egyedülálló az eset. A legutóbbi példa a Manchester United és a 20th Century Fox együttműködése a tavalyi év elejéről, amelynek keretében a United játékosai rendszeresen feltűntek trailerekben. Wayne Rooney például a Logan, a Függetlenség napja 2 és a Deadpool beharangozóiban is szerepelt.
Forrás: arsenal.com