interjú, Sportmarketing, többféle sportág — 2017/04/13 at 10:20

Interjú Nagy Lászlóval, a Havas Sports and Entertainment vezetőjével

by

2017 márciusában megalakult hazánkban a Havas Sports and Entertainment [HSE] budapesti irodája. A világ egyik vezető sportmarketing és “élmény” ügynöksége a fogyasztók érzelmi bevonását állítja tevékenységének középpontjába.

Az anyacég már 1997 óta létezik. Magyarországon miért most indulnak?

Hazánkban egymást követik a világversenyek, nemzetközi események. A sport stratégiai ágazat, egyre fontosabb a profi háttér, az üzleti alapú marketing munka. Másrészt a Havas csoport ezen a területen új ügyfeleket, üzleti lehetőséget szerezhet.

Magyar vagy központi ötlet volt a HSE indítása?

Tőlünk, Magyarországról indult a kezdeményezés, igazából már 2012-ben. 2011-től működött Budapesten a Havas Branded Entertainment divízió, amely sok sikeres projekktet végigcsinált. Ezeken felbuzdulva javasoltuk a HSE létrehozását, de akkor abban maradtunk, hogy korai még a váltás. Aztán tavaly összeírtuk, hogy eddig miket értünk el, miket valósítottunk meg, ezeket látva bólintott rá a központ a terveinkre.

Nagy László, a Havas Sports and Entertainment
budapesti irodájának vezetője

Csak itt, vagy a régió más országaiban is indul a HSE?

Egyelőre csak itt. Középtávon, öt éves stratégiaként tervezünk azzal, hogy Budapest akár régiós központ lehet.

Mik a konkrét célok, vannak-e az anyacégnek elvárásai?

Az első, hogy vessük meg a lábunkat a piacon, hozzunk a Havasnak új ügyfeleket, partnereket.

Milyen konkrét szolgáltatásokat nyújt a HSE?

Alap a tartalomszolgáltatás, kommunikációs stratégia, eseményszervezés. Emellett a konkrét ügyféligényekre válaszolunk.

Mit tud a HSE amit más nem?

Egyrészt az itteni Havas társügynökségek miatt olyan kutatási, média és kreatív szolgáltatásokat tudunk nyújtani amit más nem nagyon. Másrészt a nemzetközi háttér óriási versenyelőnyt ad. Az anyacégen keresztül szinte minden elérhető és minden idehozható. Pár példa: ha egy cég üzletet akar a Premier League-ben, rajtunk keresztül eléri a megfelelő embert.  Ha valaki a Roland Garroshoz akar eljutni, abban is partnerek tudunk lenni. Kapcsolatban állunk a FIFA-val, az IAAF-fel, mi csináltuk a Coca-Cola Beatbox kampányt a londoni olimpián.

A HSE szakmai erőssége, hogy adatokból dolgozunk. Nem szimpátiák, nem megérzések, hanem tények, üzleti számítások alapján alakítunk ki együttműködéseket.

Megkeresik a sportélet szereplőt, a szövetségeket, klubokat, egyéb szervezeteket?

Igen, megpróbálunk minél több szereplővel beszélni, információt szerezni, piacfelmérést végezni. Célunk nem csak üzleti, együttműködéseket, partnerkapcsolatokat, akár képzéseket, workshopokat szeretnénk elindítani.

A velünk dolgozó sportszervezeteknek a fentieken kívül még egy nagy előnyt biztosítunk. Közvetlen kapcsolatunk van a sport iránt érdeklődő ügyfelekkel és jól beszéljük a nyelvüket. Tudjuk mit várnak egy rendezvénytől, egy szponzorációs aktivitástól és, hogy ezt hogyan lehet teljesíteni feléjük.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.04.13.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close