2017 márciusában megalakult hazánkban a Havas Sports and Entertainment [HSE] budapesti irodája. A világ egyik vezető sportmarketing és „élmény” ügynöksége a fogyasztók érzelmi bevonását állítja tevékenységének középpontjába.
Az anyacég már 1997 óta létezik. Magyarországon miért most indulnak?
Hazánkban egymást követik a világversenyek, nemzetközi események. A sport stratégiai ágazat, egyre fontosabb a profi háttér, az üzleti alapú marketing munka. Másrészt a Havas csoport ezen a területen új ügyfeleket, üzleti lehetőséget szerezhet.
Magyar vagy központi ötlet volt a HSE indítása?
Tőlünk, Magyarországról indult a kezdeményezés, igazából már 2012-ben. 2011-től működött Budapesten a Havas Branded Entertainment divízió, amely sok sikeres projekktet végigcsinált. Ezeken felbuzdulva javasoltuk a HSE létrehozását, de akkor abban maradtunk, hogy korai még a váltás. Aztán tavaly összeírtuk, hogy eddig miket értünk el, miket valósítottunk meg, ezeket látva bólintott rá a központ a terveinkre.
Csak itt, vagy a régió más országaiban is indul a HSE?
Egyelőre csak itt. Középtávon, öt éves stratégiaként tervezünk azzal, hogy Budapest akár régiós központ lehet.
Mik a konkrét célok, vannak-e az anyacégnek elvárásai?
Az első, hogy vessük meg a lábunkat a piacon, hozzunk a Havasnak új ügyfeleket, partnereket.
Milyen konkrét szolgáltatásokat nyújt a HSE?
Alap a tartalomszolgáltatás, kommunikációs stratégia, eseményszervezés. Emellett a konkrét ügyféligényekre válaszolunk.
Mit tud a HSE amit más nem?
Egyrészt az itteni Havas társügynökségek miatt olyan kutatási, média és kreatív szolgáltatásokat tudunk nyújtani amit más nem nagyon. Másrészt a nemzetközi háttér óriási versenyelőnyt ad. Az anyacégen keresztül szinte minden elérhető és minden idehozható. Pár példa: ha egy cég üzletet akar a Premier League-ben, rajtunk keresztül eléri a megfelelő embert. Ha valaki a Roland Garroshoz akar eljutni, abban is partnerek tudunk lenni. Kapcsolatban állunk a FIFA-val, az IAAF-fel, mi csináltuk a Coca-Cola Beatbox kampányt a londoni olimpián.
A HSE szakmai erőssége, hogy adatokból dolgozunk. Nem szimpátiák, nem megérzések, hanem tények, üzleti számítások alapján alakítunk ki együttműködéseket.
Megkeresik a sportélet szereplőt, a szövetségeket, klubokat, egyéb szervezeteket?
Igen, megpróbálunk minél több szereplővel beszélni, információt szerezni, piacfelmérést végezni. Célunk nem csak üzleti, együttműködéseket, partnerkapcsolatokat, akár képzéseket, workshopokat szeretnénk elindítani.
A velünk dolgozó sportszervezeteknek a fentieken kívül még egy nagy előnyt biztosítunk. Közvetlen kapcsolatunk van a sport iránt érdeklődő ügyfelekkel és jól beszéljük a nyelvüket. Tudjuk mit várnak egy rendezvénytől, egy szponzorációs aktivitástól és, hogy ezt hogyan lehet teljesíteni feléjük.