Bomba üzletre készül a Real Madrid, amivel ismét beelőzheti a nagy riválisait a ’világ leggazdagabb klubja’ rangsorban.
Idén, tizenegy év után először nem a Real Madriddal kezdődik a Deloitte Football Money League évről – évre megjelenő tanulmánya. A neves könyvvizsgáló cég minden évben rangsorolja a futballvilág legjobb klubjait a bevételük alapján. 2016-ban több, mint tíz év után a Real Madrid olyannyira leszorult a dobogó legfelső fokáról, hogy csak a bronzérem jutott neki a maga 620,1 millió euró éves bevételével.
A Deloitte a meccsnapi értékesítésből, a közvetítési jogokból és a szponzori támogatásokból származó bevételek alapján rangsorolja a klubokat. Annak ellenére, hogy a Real Madrid csak harmadik lett, a közvetítésekből származó bevételek a királyiaknál a legmagasabbak. A királyi gárdát a nagy riválisa, az FC Barcelona előzi meg mindösszesen százezer euróval, a katalánok 2016-ban 620,2 millió eurót kaszáltak. A képzeletbeli dobogó legfelső fokán a Manchester United található. A klub többek között a 100 millió eurót érő adidas szponzori szerződésének köszönheti az első helyet. Emellett az is közrejátszott a Vörös Ördögök aranyérmében, hogy a Premier League nemrégiben 5,1 milliárd fontért értékesített a közvetítési jogait a BT Sportsnak és a Sky Sportsnak. Ugyanakkor a Deloitte számításai nem tartalmazzák a klubok merchandisingból származó bevételeit.
De Real Madrid mindenható elnöke, Florentino Perez nem akarja annyiban hagyni a dolgot, legalábbis a legfrissebb hírek szerint. A királyi gárda egy 500 millió euró értékű szerződést készül kötni az amerikai, Providence Equity Partners céggel, akik a Real Madrid online felületein megjelenő fotóinak a jogait fogják birtokolni. Többek között ez a cég rendelkezik kizárólagos joggal az MLS képei felett is. Ez azért is lehet jövedelmező együttműködést mindkét fél számára, mert 2016 decemberében a realmadrid.com, a klub hivatalos weboldala volt a leglátogatottabb weboldal a futball világában a maga 1,35 millió egyedi látogatójával. Ebben a versenyben a Real a Manchester Unitedet és az Arsenalt előzi meg 236 ezer és 345 ezer látogatóval. Ugyanakkor az éves weboldal látogatási rangsort a Manchester United vezeti 8,6 millió látogatóval, és a Real éves szinten csak negyedik a maga 7,2 milliós látogató számával az UEFA kimutatása szerint.
A Real Madrid ezzel a szerződésével ismét lépéselőnybe kerülhet a riválisokkal szemben és visszaszerezheti a vezető pozícióját a leggazdagabb klubok rangsorában. Továbbá egyes hírek szerint az adidas-szal is tárgyalóasztalhoz szeretnének ülni a spanyol klubnál, hogy újragondolják a csapat mostani 40 millió eurós szponzori szerződését, ami 60 millióval kevesebb, mint amennyit jelenleg az angol bajnokság hatodik helyezettje, a Manchester United kap a német sportszergyártó cégtől.
Forrás: as.com, deloitte.com, realmadrid.com