A helyszíni szurkolók közül soha nem voltak olyan sokan online a Super Bowl alatt, mint idén. Elképesztő méretű adatforgalmat generáltak.
Az idei NFL-döntőben a New England Patriots 25 pontos hátrányból állt fel az Atlanta Falcons ellen, a rendes játékidőben döntetlenre mentve, majd a – Super Bowl történelem során az első – hosszabbításban megnyerve a mérkőzést. Tom Brady vezetésével zsinórban 31 pontot szereztek a patrióták, ami egyedülálló teljesítmény. Azonban a Super Bowl LI hozott néhány olyan rekordot is, amelyek nem a pályán dőltek meg.
A döntő alatt ugyanis soha nem tapasztalt nagyságú adatforgalmat bonyolítottak a mérkőzésnek otthont adó houstoni NRG Stadionban. A Super Bowl LI hivatalos Wi-Fi szolgáltatója és egyben hivatalos Wi-Fi elemző partnere, az Extreme Networks közölte a mért adatokat. Eszerint a 11,8 terabájt [TB] adatot továbbítottak a mérkőzés idején a stadion Wi-Fi hálózatán kereesztül, amely meghaladta az eddig mért legnagyobb mennyiséget, a 10.12 TB-ot a tavalyi Super Bowlról.
Record-breaking #WiFi usage at @SB51!
Read how fans used the network to better an already-unbelievable experience. https://t.co/XQSGAhINAS pic.twitter.com/fsqXdotfF4— Extreme Networks (@ExtremeNetworks) February 9, 2017
A cég által készített infografikán – lásd a cikk végén – jól látszik, hogy az adatfelhasználás folyamatosan nőtt az elmúlt években a Super Bowlok során. A szurkolók bevonására szintén egyre nagyobb energiát fordítanak a csapatok és a szponzorok egyaránt. Nem meglepő tehát, hogy az egy időben a Wi-Fi hálózatra kapcsolódó szurkolók rekordja is megdőlt idén. Összesen több, mint 35 ezer szurkoló, tehát a helyszíni nézők 49 százaléka, csatlakozott Wi-Fi-re a stadionban, egy időben egyszerre pedig több, mint 27 ezer rajongót kellett kiszolgálni a legforgalmasabb időszakban. Ez utóbbi 41 százalékos emelkedést jelent az egy évvel ezelőttihez képest.
Az Extreme Networks jelentéséből az is kiderül, hogy a szurkolók egyik kedvenc online elfoglaltsága a közösségi média. Összesen 1,7 terabájtnyi adatforgalmat jelentett a közösségi média platformok használata, ami 55 százalékos ugrás a tavalyihoz képest. A Facebook és SnapChat interakciók az összes adatforgalom 10 százalékát tették ki.
Forrás: extremenetworks.com