A Nike merészet, míg az adidas kifinomultat húzott az idei Australian Openen. A játékosok ruházatának tervezésében a formai és a funkcionális előnyök is megjelentek az év első Grand Slam tornáján.
Már-már bevált húzás a sportszermárkák részéről, hogy az egyéni sportágakban a versenyszezon különböző fázisaiban eltérő dizájnú szereléseket készítenek a szponzorált játékosaik számára. Általában nagyobb versenyekre időzítik a legújabb szerelések bevezetését, amit természetesen a támogatott játékosok közreműködésével mutatnak be a nagyvilágnak.
A tenisz esetében jól megfigyelhető különbség van a wimbledoni Grand Slam bajnokság és a többi nagy Grand Slam torna között. Wimbledonban ragaszkodnak a hagyományokhoz, ezért a torna identitását képező fehér, letisztult szerelés viselése a kötelező a játékosok számára. A korábbi években magának a hétszeres bajnoknak, Roger Federernek is meggyűlt a baja, ugyanis a Nike által készített cipő talpa narancssárga színben virított. A többi Grand Slam tornán nem kötöttek a szabályok, ott a sportszergyártókra van bízva, hogy éppen milyen kollekcióban küldik pályára a játékosokat.
Az idei Australian Openre a Nike egy merész dizájnt választott. A fehér alapon fekete csíkos szerelés, narancssárga Nike logóval eléggé egyedinek mondható a korábbi Nike szerelésekhez képest. Habár az amerikai márka előszeretettel használja az intenzív és merész színeket, ez a kollekció egy merőben szokatlan húzás volt a részükről. Tavaly a márka legnagyobb riválisának, az adidasnak volt egy hasonló próbálkozása, igaz ők akkor, teljesen zebracsíkos szerelést álmodtak meg a játékosok számára a Roland Garrosra. Federer esetében talán ez a legmerészebb szerelés, amiben valaha pályára lépett teniszversenyen. Míg Rafa Nadal egy fokkal visszafogottabb szerelést kapott, az ő esetében csak a póló középen fut keresztül egy bordázott csík.
A szerelésen megjelenő fekete csíkok, a ruházat témája a pályán keresztülfutó árnyékok visszatükröződése, ami szépen kiemelkedik a pálya óceánkék színéből. Az esztétikai jellemzők mellett a funkcionális előnyök is szerepet kaptak a tervezésben. Ugyanis a tervezők azért választottak a fehér alapszínt, mert az Australian Open az évek egyik legmelegebb tornája, így a játékosok számára is ez volt a legjobb választás, derül ki a Nike közleményéből.
A nagy versenytárs adidas, már egy jóval letisztultabb és a torna identitásához illeszkedő szerelést állított össze a játékosok számára. Az idei Melbourne kollekciót az Australian Open témája ihlette. A ruházat óceánkék színe és a fel-feltűnő narancssárga könnyed, kiemelkedő megjelenést biztosít, és segít a játékosoknak felvenni a harcot a Melbournben uralkodó körülményekkel. A Climacool technológiával megalkotott könnyű szerelések amennyire lehetséges, segítenek a nagy melegben a játékosok testhőmérsékletének a szabályozásában és az alacsonyan tartásában. A márka másik szerelés mutációját egy fokkal még visszafogottabbnak lehet nevezni, ugyanis fehér alap, narancssárga ujjak jellemzik. Ebben lépett pályára például Dominic Thiem osztrák teniszező.
A férfi kollekciót úgy alakították ki, hogy az egyszerű esztétikus megjelenésen keresztül a játékosok erejét tükrözze vissza. Míg a női vonal esetében a tervezők belecsempésztek egy kis napsütésszerű megjelenést is. A könnyed szerelés, a hűsítő anyag segít nekik abban, hogy komfortosabban érezzék magukat, míg a mintázatot a torna környezete ihlette. A kollekció színe a napsütötte óceán és az ég színének a kombinációját igyekszik visszaadni, derül ki az adidas közleményéből.
Alapvetően tehát az látható, hogy a márkák a kereskedelmi törekvéseik és bevételeik növelése mellett az új felszerelésekkel az adott torna körülményeihez, és a játékosok igényeihez is igazodnak. Mind a Nike mind az adidas esetében jól visszatükröződik az dizján lényege, ami nem csak a termék formai, esztétikai megjelenését tartja szem előtt, de a terméknek a funkcionális hasznosságát is növeli. Emellett persze az is fontos marketing szempont az új kollekció piacra dobásában, hogy a rábírják a rajongókat, hogy azt viselve szorítsanak a kedvencükért, ugyanis a rajongók általában azokat a sportruházatokat és kiegészítő felszereléseket szokták vásárolni, amiket a kedvenc sportolójuk hord. A márkák a sportolói együttműködések révén hitelesíteni tudják a terméket és rajtuk keresztül el tudják érni a nehezen megszólítható 16-30 éves férfi célcsoportot.
Forrás: http://www.tennisidentity.com